نخستین کنگره بین المللی اعتیاد و رفتارهای پرخطر در یزد

no-thumbs

نخستین کنگره بین المللی اعتیاد و رفتارهای پرخطر در سالن همایش های باقرالعلوم دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد آغاز بکار کرد.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح این کنگره گفت: در ٢٣ سال گذشته، آمار مبتلایان به اختلال افسردگی به میزان ٥٠ درصد در جهان افزایش یافته است.
«احمد حاجبی» با بیان اینکه تا سال ١٩٩٠، ٤١٦ میلیون نفر و درسال ٢٠١٣، ٦١٥ میلیون نفر در دنیا به اختلال افسردگی مبتلا شده اند، افزود: سالانه یک میلیون نفر در جهان به علت اقدام به خودکشی، فوت می کنند که این آمار از فوت ناشی از جنگ و نزاع ها بیشتر است.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه سلامت روان ضروری است ، توضیح داد:به رغم ضرورت یادشده به طور متوسط سهم بودجه اختصاصی به سلامت در کشورها تنها ۳ درصد است.
حاجبی با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی در سال ٢٠١٧ از افسردگی به عنوان یک بحران جهانی یاد کرد، ادامه داد: اکنون ٣٥٠ میلیون نفر در جهان مبتلا به افسردگی هستند.
مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآورشد: در برخی کشورها از هر ١٠ نفر مبتلا به اختلال افسردگی، تنها یک نفر درمان مناسب دریافت می کند.
وی با بیان اینکه انگ زدایی استفاده از داروی اختلال افسردگی ضروری است، گفت: افزایش سواد سلامت روان مردم، راهگشای پیشگیری از اختلال افسردگی است.
کنگره بین المللی اعتیاد و رفتارهای پرخطر با حضور صاحب نظران علم اعتیاد، روانپزشکان و روانشناسان داخل و خارج کشور برای ۲ روز در یزد برپاست.
برگزاری کارگاه های آشنایی با مدل کاهش تقاضا و کاهش آسیب در انگلستان، درمان شناختی رفتاری در اعتیاد و اختلالات جنسی در مصرف کنندگان مواد از برنامه های این کنگره به شمار می رود.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..