امحاء ۱۰۰ هزار پرونده غیرضروری در دادگستری یزد

به گزارش یزدی نیوزمعاون برنامه‌ریزی دادگستری استان یزد گفت : بیش از ۹۰ هزار پرونده دادگستری در سال گذشته پالایش و ۱۰۰ هزار پرونده غیر ضروری در بایگانی راکد دادگستری امحاء شد.

 «محمدحسین بهشتیان» در این رابطه با تقسیم‌بندی پرونده‌ها به دو نوع پرونده غیرضروری و ضروری، اظهار کرد: پرونده‌های ضروری در کنار الکترونیکی کردن به صورت دستی هم نگهداری خواهند شد .

وی از سامان دهی و تجهیز بایگانی راکد در سال جاری خبر داد و افزود: باید طبق ماده ۱۳۱ قانون برنامه چهارم توسعه کشور، براساس آیین نامه‌ای اسناد و اوراق پرونده‌های قضایی که نگهداری سوابق آنها ضروری است با استفاده از فنآوری‌های اطلاعاتی روز، به اسناد الکترونیکی تبدیل و پس از ۳۰ سال، نسبت به امحای آنها اقدام شود .

این مقام قضایی تصریح کرد: اصل پرونده‌های مهم ملی که جنبه سندیت تاریخی دارد، از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران حفظ و نگهداری خواهد شد   .

بهشتیان با اشاره به تقسیم‌بندی پرونده‌های قضایی بر اساس اهمیت و ضرورت، بیان کرد: در پالایش، الکترونیکی کردن و امحاء پرونده‌ها، فاکتورهای زیادی مد نظر قرار می‌گیرد به صورتی که برخی از پرونده‌ها بعد از یک سال از مختومه شدن و برخی از پرونده، بعد گذشت بیش از ۳۰ سال از مختومه شدن مجوز پالایش و امحاء آنها صادر می‌شود.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..