یزد صنعتی و معدنی اصلاً نباید بیکار داشته باشد

به گزارش یزدی نیوزنماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که یزد، استانی صنعتی و معدنی با مردمانی سخت‌کوش است، اظهار کرد: در حالی که یزد نباید بیکار داشته باشد اکنون به لحاظ نرخ بیکاری در رتبه یازدهم کشور است.
 «محمدرضا تابش» در نشست مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با مسئولان تشکلات کارگری که به مناسبت هفته کارگر و در محل خانه کارگر یزد برگزار شد، با اشاره به این که یزد، استانی صنعتی و معدنی است و از سوی دیگر مردمان این دیار همواره به سخت‌کوشی شهرت داشته‌اند، افزود: در یزد اصلاً نباید بیکاری وجود داشته باشد اما اکنون به لحاظ نرخ بیکاری در رتبه یازدهم کشور قرار داریم .

وی تصریح کرد: البته به نظر می‌رسد صدور مجوزها نیز بی‌نظارت و بی‌حساب و کتاب بوده و در هر حال آمارها نشان می‌دهد که خللی در کار وجود دارد .

تابش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت باید از جامعه کارگری و کارگری در چنین شرایطی حمایت کنند، افزود: در شرایط رکود نمی‌توان انتظار سرمایه‌گذاری داشت .

«محمدعلی طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست ضمن گرامیداشت هفته کارگر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل(ره)، گفت: روند تعاملی بسیار مطلوبی با تشکل‌های کارگری برقرار است و بسیاری از مسائل مطرح ‌شده از سوی کارگران که در حوزه اختیارات دولت در استان یزد بوده است، رفع شده یا در حال مرتفع شدن است.

وی با بیان این که استراتژی مشخصی برای حل مشکلات کارگران در کشور وجود ندارد، افزود: بخش عظیمی از چالش‌های کارگری به مدیریت کلان کشور در قوای سه‌گانه بازمی‌گردد که نیازمند تدابیر لازم است .

«محمدحسین ریاحی» مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: خوشبختانه تعداد واحدهای مشکل‌دار در استان به تعداد انگشتان دو دست نمی‌رسد و در کمیسیون کارگری و شورای تامین استان، تصمیمات مناسبی برای حل مشکلات این واحدها گرفته می‌شود .

گفتنی است، در ادامه این جلسه هر یک از نمایندگان شوراهای کارگری به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و پاسخ‌های خود را از مسئولین دریافت کردند.
 

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..