آغاز عرضه شیر کامل در یزد به قیمت کیلویی ۱۵۰۰ تومان

به گزارش یزدی نیوزرییس سازمان جهادکشاورزی استان یزد از آغاز عرضه شیر کامل با حداقل سه درصد چربی در این استان به قیمت هر کیلو یک‌هزار و ۵۰۰ تومان خبر داد.


 «سید جمال سجادی پور» هدف از این اقدام را حفظ سلامت جامعه و عرضه محصولات باکیفیت و استاندارد ذکر و تصریح کرد: این اقدام با توجه به اثرات نامطلوبی بهداشتی مانند شیوع بیماری‌های مختلف مانند تب مالت در جامعه می‌تواند داشته باشد و همچنین عدم اطمینان مصرف‌کنندگان نسبت به کیفیت و قیمت شیر و نیز مشکل بودن نظارت همه جانبه بر فروشگاه‌های عرضه شیر فله‌ای، اخذ شد.

وی افزود: بر همین اساس نیز شیر کامل با کیفیت و قیمت مناسب به صورت مستقیم از طریق تعاونی دامداران اردکان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد تا ضمن حذف واسطه‌ها از بازار، سرانه مصرف شیر در جامعه نیز افزایش یابد.

سجادی‌پور، طرح سازماندهی عرضه شیر کامل را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست که با مشارکت اتحادیه دامداران استان یزد به عنوان مجری در سطح استان به اجرا در می‌آید .

وی در این باره گفت: شیر کامل در بسته‌بندی‌های مورد اعتماد و بهداشتی از ۸۰۰ گرم تا سه کیلوگرم از قرار هر کیلو یکهزار و ۵۰۰ تومان و با حداقل سه درصد چربی با اهداف افزایش سرانه مصرف شیر، تکمیل زنجیره تولید، حذف واسطه‌ها و در نهایت حفظ و ارتقاء سلامت جامعه عرضه می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان در پایان نیز از توزیع شیر کامل در مرحله‌ی اول در سطح فروشگاهای مصرفی جهادکشاورزی و تعاون روستایی استان خبر داد و بر لزوم هماهنگی و فرهنگ‌سازی جهت عرضه‌ی شیر کامل در کلیه فروشگاهای معتبر استان تأکید کرد.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..