عدول از ضوابط کیفی و فنی استاندارد:

پروانه تولید ۷ واحد صنعتی در یزد ابطال شد

مدیر کل استاندارد استان یزد از ابطال پروانه و ممنوعیت تولید هفت واحد صنعتی استان به دلیل عدول از ضوابط کیفی و فنی استاندارد و کسب امتیازات منفی در نتایج آزمون و بازرسی‌ها خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین ماجدی اردکانی ضمن ارائه و بررسی گزارش کار در حضور مسئولان و کارشناسان حوزه معاونت ارزیابی انطباق، عملکرد و چگونگی نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری و تشویقی را تشریح و اعلام کرد.

وی گفت: کمیته علائم کنترل کالا و خدمات در مصوبات فروردین‌ماه، پروانه دو واحد تولیدکننده لوله و اتصالات، سه واحد تولیدکننده فوم‌های پلی‌استایرن و یک پروانه واحد تولیدکننده سس گوجه‌فرنگی و یک واحد تولیدکننده دستمال کاغذی به دلیل عدول از ضوابط کیفی و فنی استاندارد و کسب امتیازات منفی در نتایج آزمون و بازرسی، ابطال و ممنوعیت تولید به آنها اعلام شد.

ماجدی در بخش دیگری از ارائه گزارش خود، افزود: پروانه یک واحد تولیدی در زمینه ضدزنگ، یک واحد تولیدی در زمینه مایع ظرفشویی و یک واحد تولیدکننده کاشی سرامیکی و دو واحد تولیدی صنایع‌غذایی به ترتیب در زمینه کنسرو ماهی تن و بسته‌بندی آرد به دلیل مردودی نتایج آزمون به حالت تعلیق درآمد که از این مجموعه، پروانه کاشی با توجه به رفع نواقص اعلام شده در مهلت مقرر رفع تعلیق شد .

گفتنی است؛ طبق بند چهار ماده سه قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری و تشویقی کالاها و خدمات از جمله وظایف سازمان مبتنی بر تحقیقات، تدوین و اجرای استانداردهاست.
 

تابناک

 

بخش نظردهی بسته شده است..