مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در یزد اعلام کرد:

پرونده هزار میلیارد تومان از اموال تأمین اجتماعی در قوه قضائیه مفتوح است/ دود کمبود امکانات درمانی نباید به چشم مردم برود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه به گفته رهبری اموال تأمین اجتماعی متعلق به مردم و کارگران است، گفت: پرونده هزار میلیارد تومان از اموال تأمین اجتماعی در قوه قضائیه مفتوح است.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از فارس سیدتقی نوربخش در نشست تشکل‌های کارگری استان یزد با نمایندگان این استان در خانه کارگر با اشاره به مشکلاتی در سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد، اظهار داشت: مشکلات و ریشه‌های آن را می‌شناسیم و امیدواریم هرچه سریع‌تر بتوانیم در زمینه رفع این مشکلات اقدام کنیم.

وی عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، تأمین اجتماعی و اموال آن حق‌الناس است و با پیگیری سیاست‌های ابلاغی معظم له در این راستا، پیگیر احقاق حقوق مردم هستیم.

نوربخش با اشاره به اینکه پرونده هزار میلیارد تومان از اموال تأمین اجتماعی در قوه قضائیه مفتوح است، افزود: تاکنون ۶ هزار میلیارد تومان از این میزان بازگشته و پیگیر احقاق بقیه حقوق مردم هستیم.

وی از جمله تخلفات انجام شده در طول سال‌ها در تأمین اجتماعی که منجر به هدر رفتن حق‌الناس شده بود به معامله ۱۳۸ شرکت با بابک زنجانی اشاره کرد و بیان داشت: قرارداد این شرکت‌ها ملقی شده است.

نوربخش تصریح کرد: در طول چهار سال گذشته کمتر به این قضایا ورود پیدا کرده‌ام اما این امر سبب شده اکنون یک عده طلبکار باشند بنابراین برخی مسائل باید مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از ۴۰ سال بلاخره فردی از بدنه تأمین اجتماعی به عنوان مدیرعامل این سازمان معرفی شد، خاطرنشان کرد: مدیری که از بدنه انتخاب شود، حتی اگر روزی مدیر نباشد، بلاخره کارمند آن مجموعه است و باید پاسخگو باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلاتی که در حوزه کارگری و کارفرمایی وجود دارد، عنوان کرد: تا فضای کسب و کار رونق پیدا نکند، مشکلات کارگری و کارفرمایی وجود دارد اما رفع این مشکلات ملزوماتی دارد که باید مقدمات آن فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در هیچ نقطه‌ای از کشور ۷۷ درصد جمعیت هیچ استانی بیمه تأمین اجتماعی نیست، بیان کرد: وجود این آمار نشانگر عمق کار و تلاش در این استان است.

نوربخش در مورد مشکلات حوزه درمان در استان یزد تصریح کرد: قول می‌دهم آنژیوگرافی بیمارستان شهدای کارگر را به زودی نصب کنیم و بحث درمانگاه قائمیه را نیز به عنوان یکی از مباحث جدی حوزه درمان تأمین اجتماعی پیگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دود کمبودهای تأمین اجتماعی نباید به چشم مردم برود بنابراین پیگیر اجرای قانون الزام هستیم.

بخش نظردهی بسته شده است..