انجام ۴۰۰ طرح تحقیقاتی در مرکز ناباروری یزد

به گزارش یزدی نیوزرییس کنگره بین المللی طب تولید مثل با اشاره به دستاوردهای استان یزد در حوزه باروری و ناباروری، گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ طرح تحقیقاتی در مرکز ناباروری یزد انجام شده است.
پرفسور «عباس افلاطونیان » در مراسم افتتاح هفتمین کنگره بین المللی و جشنواره دانشجویی طب تولید مثل همراه با دومین کنگره ژنتیک و اولین کنگره ایمونولوژی که به میزبانی استان یزد در حال برگزاری است، با بیان این که یزد به قطب علمی باروری و درمان ناباروری کشور تبدیل شده است، اظهار کرد: در حال حاضر حتی از کشورهای خارجی نیز برای درمان ناباروری به یزد سفر می‌کنند و این امر سبب پیشرفت این رشته مهم پزشکی شده است.

وی با بیان این که الان روزانه بیش از ۱۵۰ زوج برای درمان نازایی به مرکز ناباروری یزد مراجعه می‌کنند، افزود: تاکنون بیش از ۴۰۰ طرح تحقیقاتی در این مرکز انجام شده است.

افلاطونیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری شش دوره کنگره طب تولیدمثل و دستاوردهای آن گفت: مهمترین دستاورد کنگره، ارتقای سطح علم بیولوژی و تولید مثل است ضمن این که این کنگره سبب ماندگاری دانشجویان در ایران و تبادل اطلاعات میان آنها شده است.

رییس کنگره بین المللی طب تولید مثل در پایان سخنان خود با اشاره به نقش همسرش در دستیابی به دستاوردهای بزرگ علمی، گفت: ۴۸ سال همراهی و همفکری همسرم نقش مهمی در پیشرفت‌های من داشته است.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..