رییس مجمع نمایندگان استان یزد:

صنعت و معدن استان یزد با رکود مواجه است

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: آمارها نشان می‌دهد که صنعت و معدن استان یزد با رکود مواجه است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا تابش  در نشست مشترک نمایندگان تشکل‌های کارگری استان یزد با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی که با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان استان یزد در دفاع از حقوق کارگران و جامعه کارگری متعهد هستند.

وی با اشاره به نرخ بیکاری استان یزد بیان کرد: در حالی که در استانی نظیر یزد که داعیه‌دار صنعتی و معدنی بودن دارد، نباید بیکاری داشته باشیم، اکنون در جایگاه یازدهم نرخ بیکاری استان قرار داریم.

تابش با اشاره به اینکه ۴۵ درصد اشتغال استان از ناحیه صنعت تأمین می‌شود، افزود: عرضه و تقاضا در حوزه راه‌اندازی واحدهای صنعتی باید حساب شده باشد در حالی که به نظر می‌رسد برخی مجوزها بدون نیازسنجی صادر می‌شود و آماری که می‌بینیم گویای این است که خللی در کار ایجاد شده است.

نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به اینکه رکود همچنان در صنعت استان حاکم است، تصریح کرد: دولت در شرایط رکود نمی‌تواند طلب سرمایه‌گذاری داشته باشد و در چنین شرایطی تأمین اجتماعی و اداره مالیات باید هوای واحدها را داشته باشند و ادارات صنعت، معدن و تجارت همچنین تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید از کارگران و صنعتگران حمایت کنند.

وی با بیان اینکه آمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان یزد بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۰ نفر بوده است، بیان کرد: این آمار ۱۵.۵ درصد رشد داشته که این رشد زنگ خطری بزرگ و نشانه رکود در صنعت و معدن استان یزد است.

تابش تصریح کرد: این وضعیت هم در جامعه کارگری و هم در جامعه کارفرمایی مشکل‌ساز است و دولت باید برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به اینکه ادارات کار در شهرستان‌های استان یزد در بسیاری از موارد در بروز مشکل بین کارگر و کارفرما از کارفرما جانبداری کرده‌اند، تصریح کرد: گرچه بارها تأکید شده که از کارفرمایان حمایت شود اما قرار نیست در سایه این حمایت حقوق کارگران تضییع شود.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..