سخنرانی روحانی در یزد:

پیگیر اشتغال جوانان، نه با شعار بلکه با عمل هستیم

رئیس جمهوری گفت: همانطور که در 4 سال گذشته نشان دادیم راه ما، مسیر رونق اقتصادی، اشتغال و رشد است. به دنبال اشتغال جوانان ایرانی، نه با شعار بلکه با عمل هستیم و این مهم را در مقام عمل به اثبات می‌رسانیم.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از ایرناحسن روحانی  در جمع مردم یزد در مسجد حظیره این شهربا اشاره به طرح ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی فولاد در یزد با اشتغال‌زایی ۶۰۰ نفری اظهار داشت: اشتغال وظیفه ماست، اما باید بدانیم راه صحیح عقلانی و علمی برای پیشرفت کشور وجود دارد و آن را با هم انتخاب می‌کنیم.
روحانی اضافه کرد: در اردیبهشت ۹۶ باید اعلام کنیم، شعار یا شعور و خردورزی یا خرافه‌گویی؟
رئیس‌ جمهوری با بیان اینکه دوباره ایران، دوباره اسلام، دوباره امید و دوباره اعتدال افزود: روز سرنوشت نزدیک است و باید دست به دست هم دهیم تا این روز پرافتخار را بسازیم.
روحانی با اشاره به اینکه ما در خرداد ۹۲ با هم پیمان بستیم تا برای آزادی، امنیت، آرامش، تعالی و پیشرفت جامعه، تلاش کنیم، افزود: ما در خرداد ۹۲ با هم راهی را انتخاب کرده و پیمان بستیم و اعلام نمودیم که می‌خواهیم در برابر خشونت و افراط، ایستادگی کنیم.
رئیس‌ جمهوری با بیان اینکه روزهای مردم‌سالاری و نمایش دمکراسی در کشور بسیار با شکوه است، گفت: در همین روزهاست که مردم، خواست، نظر و آنچه را در دل دارند ، با زبان آزاد در اجتماعات بیان می‌کنند.
روحانی بیان کرد: ما باید بدانیم در روز مردم‌سالاری با اراده، همت، اتحاد و حضورمان باید حماسه‌های بزرگ بیافرینیم.
رئیس‌ جمهوری ادامه داد: مردم ایران با حماسه خود در سال ۹۲ توانستند آرامش و امنیت را به کشور، بهتر از روزهای گذشته بازگرداندند و تثبیت کنند و امروز امنیت و آرامش بیشتری نسبت به گذشته در کشور احساس می‌شود.
روحانی ادامه داد: زمانی در کشور بود که نمی‌دانستیم قیمت دلار و سکه، چقدر است و از شما می‌پرسم آیا در سال ۹۱، عزت ملی ایرانیان بیشتر بود یا امروز؟
رئیس‌ جمهوری بیان کرد: آن روزی که قدرت‌های بزرگ در چارچوب فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد، قطعنامه‌های متعدد را همانند یک شمشیر بالای سر مردم گرفته بودند، روزهای با عزت‌تری بود یا روزی که دست به دست هم دادیم و با قدرت، دیپلماسی، ایستادگی و اتحاد، همه آن قطعنامه‌ها را در سازمان ملل لغو کردیم؟
روحانی با بیان اینکه از شما مردم دلاور عزیز می‌پرسم که آیا امروز پیشرفت و عظمت ایران را بهتر مشاهده می‌کنید یا سال‌های گذشته گفت: امروز به دنبال پیشرفت و تعالی در کشور عزیزمان ایران هستیم و همه باید برای تعالی بیشتر کشور آماده شویم.
رئیس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه باید روز ۲۹ اردیبهشت ۹۶ را روز تاریخی ایران بسازیم، ادامه داد: در این روز به جهانیان اعلام می‌کنیم که دوران خشونت، افراط و زور در این کشور پایان یافته است و باید در روز ۲۹ اردیبهشت به گوش همه جهانیان برسانیم که راه خردورزی و اتحاد را همچنان ادامه می‌دهیم و باید به همگان اعلام کنیم که مسیر ملت ایران، آزادی و ایستادگی است.
وی گفت:اجازه نخواهیم داد فضای امنیتی به کشور و دانشگاه‌ها برگردد و ما در رأی ۲۹ اردیبهشت اعلام می‌کنیم که مسیر خرداد ۹۲ همچنان ادامه دارد.
روحانی با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: همه ما به خاندان رسالت و ابا عبدالله الحسین(ع) عشق می‌ورزیم و همواره عشق حسینی در هر صحنه‌ای ما را در مسیر حق و حقیقت قرار داده است. میلاد امام حسین(ع) در حقیقت میلاد آزادی، عدالت، ایستادگی، مقاومت و تولد عزت و کرامت مسلمانان و آزادیخواهان است.
روحانی یزد را دارالایمان و دارالعباده و استان قنات، قنوت و قناعت خواند و افزود: یزد همواره برای من یادآور صدها خاطره زیبا، در قبل و بعد از انقلاب است.
رئیس‌ جمهوری با اشاره به سخنرانی‌های خود در سال‌های قبل از انقلاب و حضور در جمع مردم این استان گفت: استان یزد، بزرگان فراوانی همچون آیت‌الله العظمی محقق داماد و آیت‌الله العظمی حائری یزدی را در خود پرورانده و سراسر آن برای ایران افتخار است.
روحانی با بیان اینکه پیمودن مسیر ایستادگی و انقلاب، بدون فداکاری‌های مردم یزد، بی‌معنا است، ادامه داد: استان یزد، استان اعتدال است.
رئیس‌ جمهوری با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله صدوقی گفت: چهره آیت‌الله صدوقی را همواره قبل و بعد از انقلاب، چهره‌ای انقلابی و معتدل دیدم و این مرد در سراسر زندگی خود راه اعتدال را به ما آموخت.
روحانی با بیان اینکه در ایران روزهای دینی، مذهبی و ملی همواره توأم با اوج معنویت و پرشور برگزار شده، گفت: مردم استان یزد، همواره در آیین‌های مذهبی، بویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی، بهترین مراسم مذهبی را برگزار کردند.
رئیس دولتیازدهم در بدو ورود به یزد مورد استقبال مسئولان ارشد استان قرار گرفت.

بخش نظردهی بسته شده است..