رشد ۲۰ درصدی وزن کالاهای صادراتی گمرک یزد

no-thumbs

مدیرکل گمرک استان یزد از رشد 20درصدی وزن کالاهای صادراتی این گمرک در سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزحسن یاسری اظهار کرد: ارزش کالاهای صادراتی استان در این مدت بر مبنای ارزش های دی ۱۳۹۴ بیش از ۲۱ درصد رشد را نشان می دهد.
وی افزود: البته در دی ۱۳۹۴ برای حمایت از صادرات غیر نفتی ارزش کالاهای صادراتی از جمله کاشی و شیشه به میزان قابل توجهی کاهش یافت که نسبت به مبنای جدید ارزش کالاهای صادراتی استان ۱۱ درصد کاهش یافته است.
مدیرکل گمرک استان یزد از رشد ۳۴ درصدی درآمدهای وصولی این گمرک در سال گذشته در مقایسه با سال پیش از آن نیز خبر داد و گفت: درآمد های وصولی گمرک یزد در سال گذشته به ۵۳۰ هزار و ۷۴۵ میلیون ریال رسید در حالی که میزان واردات گمرک یزد در سال گذشته از نظر وزن یک درصد کاهش و از نظر ارزش بدون تغییر بوده است.
یاسری با بیان اینکه در سال گذشته ۱۶۶ قلم کالا از گمرک یزد به ۶۸ کشور صادر شده است اضافه کرد: کاشی، نایلون، پسته، شیشه ساختمانی، میلگرد، هیدروکربن، ظروف شیشه ای، سیم و کابل به ترتیب عمده ترین کالاهای صادراتی یزد در سال گذشته بوده است.
وی از عراق، افغانستان، پاکستان، هلند، هند، سوریه، ترکیه، امارات، عمان و قزاقستان به عنوان مهمترین مقصد کالاهای صادراتی استان یزد نام برد.
گمرک استان یزد در سال۱۳۶۵ به صورت دفترخانه گمرکی با ۱۱پست سازمانی برای انجام امور مربوط به امانات پستی و مبارزه با قاچاق کالا ( که قبلاً توسط اداره کل دارایی استان انجام می گرفت ) شروع به کار کرد و رویه صادارت در آن در سال ۱۳۶۹ اجرا شد.
اداره کل گمرک استان یزد در بین ۱۲۴ گمرک صادراتی کشور در ردیف ۱۰ گمرک برتر صادراتی قرار دارد.
کالاهای صادراتی این استان هم اکنون از طریق گمرک استان به ۴۵کشور جهان صادر می شود.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..