طرح آمایش استان یزد باید تا پایان امسال تهیه شود

به گزارش یزدی نیوزنماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش طرح آمایش در تنظیم رابطه اولویت‌های توسعه استان با یکدیگر،‌ گفت: طرح آمایش استان یزد باید تا پایان امسال تهیه شود.

«سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی»  بحث آب را از مهم‌ترین چالش استان در راستای توسعه بیش از پیش دانست و گفت:‌ تهیه طرح آمایش استان به‌منظور تنظیم رابطه میزان نیاز آب با صنعت،‌ کشاورزی،‌ اشتغال و کاربری از دیگر چالش‌های استان و اولویت‌های اجرایی است.

وی با بیان این‌که از نظر برخی افراد استان یزد به آب نیاز دارد و باید برنامه توسعه خود را به سمت توسعه صنایع بدون آب و های‌تک هدایت کند، گفت: در ادامه بحث و تبادل نظر در مورد تأمین آب مورد نیاز، بحث تهیه طرح آمایش از مهم‌ترین نیازهایی بود که در کنار برنامه‌ریزی تأمین آب برای استان یزد ضروری است.

موسوی با بیان این‌که بحث توسعه صنعتی سومین چالش مهم استان یزد است، افزود: با توجه به این که استان یزد از نظر ظرفیت‌های معدنی از جمله استان‌های غنی کشور است، اما متأسفانه تاکنون آن طور که باید و شاید از این ظرفیت در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صنایع دیگر استفاده نشده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در ادامه تشکیل اتاق فکر با مسئولیت دکتر اولیاء در دانشگاه یزد را از جمله اقدامات خود در راستای تدوین برنامه‌های راهبردی و کاربردی برای توسعه استان دانست و خاطرنشان کرد: در هر سازمان و نهادی باید اتاق فکر به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های آن ایجاد شود.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه دولت مکلف شده تا پایان سال اول برنامه ششم تکلیف طرح آمایش استان‌ها روشن و نسبت به تدوین و تهیه آن اقدام کند.

موسوی‌بیوکی با اشاره به نقش طرح آمایش در تعیین اعضای شورای شهر و روستا، تدوین چشم‌اندازی مشخص برای جایگاه شورای شهر هم‌چنین تعیین مدیران دستگاه‌های مختلف، اظهار کرد: وقتی در طرح آمایش برنامه و هدف تعالی شهر و استان تعیین شده باشد مردم به‌راحتی می‌توانند نسبت به انتخاب مدیران و نمایندگان شهری که برنامه‌های اجرایی خود را متناسب با طرح آمایش سرزمینی ارائه می‌کنند تصمیم‌گیری کنند.

وی طی کردن مراحل تکمیل تهیه برش استانی طرح آمایش استان را یکی از ضرورت‌های اجرایی در راستای تدوین برنامه‌های راهبردی و توسعه برای استان عنوان کرد و ادامه داد: با اشاره به ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی استان یزد، این سازمان می‌تواند با تشکیل اتاق فکری به‌منظور ایجاد و تدوین برنامه‌های توسعه‌ای برای استان نقش‌آفرینی کند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و اجرایی بومی از جمله ضرورت‌های اجرایی در راستای تهیه و تنظیم طرح آمایش استان یزد است،‌ گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال طرح آمایش استان باید تهیه شود.

یزد در جذب گردشگر خارجی می‌تواند رتبه اول کشور باشد

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که استان یزد در حال ورود به مثلث طلایی گردشگری یزد، اصفهان و فارس است، افزود: استان یزد به‌علت ظرفیت‌های گردشگری در بسیاری از حوزه‌ها جذب توریسم می‌تواند رتبه اول کشوری را به خود اختصاص دهد.

وی در ادامه با اشاره به نقش میراث‌فرهنگی و جذب گردشگر در ایجاد اشتغال پایدار، تصریح کرد:‌ تدوین و بالانس کردن رابطه مردم یزد با گردشگران خارجی و بالعکس یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان فرهنگی استان در سازمان‌ها و نهادهای مختلف در راستای توسعه صنعت گردشگری است.

این مقام مسئول با بیان این‌که جامعه دانشگاهی، روحانیون و دیگر اقشار جامعه باید نقش خود را در توسعه گردشگری که دروازه جدید برای توسعه استان است،‌ ایفا کنند، خاطرنشان کرد: یزد به‌عنوان شهری که در مثلث طلایی گردشگری قرار گرفته، شهری بین‌المللی شده است.

وی با اشاره به این‌که استان یزد از جمله شهرها و استان‌هایی است که برای مردم دیگر کشورهای دنیا از جاذبه‌های متعددی دارد، گفت: گردشگران خارجی از سفر به یزد و ارتباط با مردم این دیار رضایت داشته و همین عامل برگشت مجدد آن‌ها به استان و این شهر شده است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که رسیدن به شهر هوشمند از جمله نتایج مطلوب و راهبردی اتاق فکر دانشگاه یزد در راستای توسعه استان بوده است، اظهار کرد: شهر یزد همه شاخص‌های شهر هوشمند را دارد.

موسوی‌بیوکی با اشاره به این‌که شهر موجودی زنده است، افزود:‌ مدیریت واحد به‌عنوان یکی از اولویت‌های جدی توسعه شهری، اصل اول شهر هوشمند است.         

وی با بیان این‌که شهر هوشمند با شاخص‌هایی که برای آن تعریف شده نقش مهمی در افزایش اقبال عمومی ایفا می‌کند، تصریح کرد: همه اصول فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی، مدیریتی و اجتماعی شهری در اهداف طرح هوشمند آمده است.

شهر هوشمند به مطالبه مردمی تبدیل شود

این مقام مسئول تنظیم روابط اجزای مختلف مدیریت شهری در راستای توسعه بیش از پیش را از مهم‌ترین ویژگی‌های شهر هوشمند دانست و گفت: شهر هوشمند باید به مطالبه مردم از مسئولان به‌ویژه اعضای شورای شهر تبدیل شود.

موسوی با اشاره به ضرورت حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در انتخابات پیش‌رو، گفت: حضور در انتخابات به معنای حق داشتن در تصمیم‌گیری‌های توسعه شهری است و عدم حضور به معنای واگذاری حق حرف در مدیریت شهری به دیگران است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهر هوشمند حقوق شهروندی شهروندان است و مردم باید پس از حضور در انتخابات حقوق خود را از اعضای شورای شهر مطالبه کنند.

وی با بیان این‌که اعضای شورای شهر هم باید همیشه و در همه حال به مردم پاسخگو باشند و این‌که مردم باید در جریان امور مدیریتی و تصمیم‌گیری شهر و استان قرار گیرند، افزود:‌ طبق فرمایش امام خمینی(ره) شورای شهر و مردم نباید پس از انتخابات همدیگر را رها کنند.

موسوی‌بیوکی با اشاره به این‌که مردم باید در راستای اجرایی شهر هوشمند به تیم منسجم و کاربردی رأی دهند، اظهار کرد:‌ شهر هوشمند فعالیت فردی نیست و به عزمی گروهی و گسترده نیاز دارد.

تأمین آب برای استان یزد از خوردن آب آسان‌و راحت‌تر است

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بحث آب،‌ گفت: تأمین آب برای استان یزد از خوردن آب آسان‌و راحت‌تر است به شرطی که همه مردم استان به تأمین آب از منابع مختلف کشور اجماع نظر داشته باشند.

این مقام مسئول در خصوص صحبت استاندار در راستای ضرورت جذب مشارکت عمومی اقشار مختلف در بحث انتقال آب به استان یزد، افزود: اگر مدیریت استان به این نتیجه برسند که برای تأمین منابع مالی طرح انتقال آب به یزد به مشارکت ریالی مردم نیاز است،‌ نمایندگان مجلس آمادگی همکاری لازم در این مورد را دارد.

موسوی با بیان این‌که هم‌اکنون بسیاری از شرکت‌های بخش خصوص در استان یزد متقاضی اجرای طرح انتقال آب به یزد هستند،‌ افزود: بحث تأمین و انتقال آب به استان یزد به اجماع نظر همه مردم استان نیاز دارد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد انتخاب فرد اصلح برای انتخابات پیش‌رو، گفت:‌ یک سری شاخص‌های افراد که از طرف قانون مشخص شده و یک سری شاخص‌های اصلح برای نامزدهای انتخابات وجود دارد که همگی از طرف مقام معظم رهبری مشخص شده است.

شاخص‌های مقام معظم رهبری ملاک تصمیم مردم در انتخابات باشد

وی با بیان این‌که علم روز عصر حاضر در کلام مقام معظم رهبری نهفته شده است،‌ تصریح کرد: شاخص‌هایی که رهبر انقلاب و قانون برای افراد اصلح در انتخابات مشخص کرده است، ‌باید ملاک تصمیم‌گیری مردم برای اعضای شورای شهر و ریاست جمهوری باشد.

موسوی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات،‌ خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای سال خود خیلی واضح و شفاف گفتند که حضور هیچ کدام از کاندیدا را پای ایشان نیست و مردم به کسی رأی دهند که می‌توانند مشکلی از مشکلات مردم را حل کنند.

این مقام مسئول در خصوص انتخابات شورای شهر یادآور شد: هر کس در انتخابات شوراهای شهر و روستا به‌صورت فردی وارد شود نمی‌تواند آن طور که باید و شاید درخواست مردم را عملی کند.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..