ویزیت یک میلیون بیمار در کلینیک‌های علوم پزشکی یزد

به گزارش یزدی نیوزمعاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در سال گذشته بیش از یک ‌میلیون بیمار در کلینیک‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ویزیت شدند.

علی دهقان با اشاره به اهمیت اجرای موفقیت‌آمیز طرح تحول سلامت در استان یزد اظهار داشت: با اجرای این طرح، تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی استان یزد ۱۶.۷ درصد افزایش پیدا کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد کاهش ۶ درصدی پرداخت از کل هزینه، از جیب مردم با دفترچه‌های معمولی و کاهش ۳ درصد کل هزینه با دفترچه‌های بیمه روستائیان و کمیته امداد را از دیگر ویژگی‌های طرح تحول سلامت در استان یزد دانست و بیان کرد: در راستای اجرای طرح تحول سلامت بیمارستان‌ها حق ارجاع بیماران به بیرون را ندارند.

وی صدور بیش از ۸۰ هزار دفتر چه بیمه سلامت همگانی رایگان در استان یزد را از دیگر ویژگی‌های طرح تحول سلامت عنوان کرد و ادامه داد: به واسطه ابلاغ و اجرای سیاست‌های طرح تحول سلامت،‌ دفترچه‌های بیمه درمانی بیش از پیش دارای اعتبار و ارزش درمانی هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اهمیت استقرار پزشک مقیم در بیمارستان‌های دولتی تصریح کرد: در ۷ بیمارستان‌ وابسته به دانشگاه علوم پزشکی یزد ۴۱  پزشک متخصص در رشته‌های جراحی، داخلی، اطفال و زنان در حال ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به اقشار مختلف جامعه هستند.

وی با اشاره به اهمیت افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق محروم استان یزد خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از یک ‌میلیون نفر در کلینیک‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ویزیت شدند.

دهقان ارتقای سطح خدمات تشخیصی و درمانی در مراکز درمانی،‌ ارتقای سطح کیفی و کمی هتلینگ بیمارستان‌های دولتی،‌ افزایش خدمات درمانی‌ و تعیین تکلیف سریع‌تر بیماران، به ویژه در بخش اورژانس را ‌از دیگر اقدامات انجام شده در راستای اجرای اهداف طرح تحول سلامت در استان یزد دانست.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..