یک فعال سیاسی:

رییس جمهور باید شفاف با ملت در خصوص علت مشکلات دولت صحبت کند/دولت با دست خالی کشور را اداره کرد

در آستانه دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان بار دیگر به شکل یک پارچه حسن روحانی را به عنوان کاندیدای مورد حمایت این جناح معرفی کردند.

به گزارش یزدی نیوز فاطمه راکعی در خصوص دلایل حمایت از تداوم دولت اعتدال به سایت روزنو می گوید: در اینکه وعده های داده شده توسط رئیس جمهور به خصوص در عرصه ی مطالبات داخلی هنوز تحقق نیافته ، تردیدی نیست و مردم از نظر اقتصادی با مشکلات مواجه هستند و نتیجه ی مطلوب و مورد نظر را از برجام نگرفته اند ، اما آنچه که بر همگان روشن است، در شرایطی که دولت تدبیر و امید سیستم را از آقای احمدی نژاد تحویل گرفت به قدری اختلاس و چپاول و غارت بیت المال و انسداد سیاسی و مشکلاتی از این قبیل گریبانگیر دولت بود اما با این حال ملت به صورت آگاهانه و با تلاش نخبگان سیاسی و با همفکری به دولت تدبیر و امید رأی دادند و این دولت با همه ی مشکلات اقتصادی و سیاسی و تقریباً با دست خالی کنترل این سیستم را به دست گرفت.

این فعال اصلاح طلب با بیان این موضوع که دولت به یاری خداوند و آگاهی مردم و کمک فکری نخبگان سیاسی، در حرکتی متشکل توانست کشور را از وضعیت آشفته نجات دهد و در بسیاری از عرصه ها موفقیت کسب کند، می افزاید: بنابر این نخبگان سیاسی و مردمی که شعور سیاسی بالایی دارند و مسائل را بصورت ریشه ای پیگیری می کنند ، به این نکته واقف هستند که مشکلاتی بر سر راه دولت است و تنها برخی از این مسائل به خود دولت برمی گردد وآن دولتِ در سایه ای که همیشه نظام جمهوری اسلامی را متعلق به خودش می داند و با قرائت خاصی از دین به خود اجازه می دهد که همه را جز خودش از صحنه خارج کند برای دولت و مردم مانع تراشی می کند و مردم به خوبی از این مسئله آگاه هستند.به نظر می رسد گروه هایی متشکل در این امر دست داشتند. 
این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراض ها و نقد ها و بعضا تخریب هایی که از سوی رسانه های اصولگرا به دولت وارد می شود ادامه می دهد: اگر فرض بر این باشد که این اعتراض از نوع مردمی بوده است قطعاً در مقابل مردم و نگاه آنها بایستی با احترام برخورد کرد و به هیچ عنوان  حق اهانت به مردم از سوی هیچ نهادی وجود نخواهد داشت و مردم ولی نعمت ما هستند اما ادبیاتی که در این شعارها بکاربرده شدند، متفاوت از دیدگاه مردمی است. شعار این دولت زنده باد مخالف است و اعتقاد بر مباحثه و نقد دوستانه است ولی توهین و تهمت و له کردن شخصیت افراد مسئول، دیگر مبارزه ی سیاسی محسوب نمی شود و به نوعی ابتذال اخلاقی و بداخلاقی سیاسی است و این موارد بایستی رصد شوند و کسانیکه سردمداران اینگونه رفتارها هستند بایستی پاسخگو باشند و وزارت کشور برخورد های لازم و قانونی را با این گونه موارد صورت دهد. جامعه ی ما دارای نظام و فرهنگی ایرانی اسلامی است و همه چیز بایستی بر محور قانونی شکل گیرد. ملت ما کاملا بری از این نوع ادبیات هستند. 
در پایان راکعی به روزنو می گوید: هم اکنون نزدیک به انتخابات هستیم و هر چه سریعتر باید به اینگونه مسائل خاتمه داد، اگر این اعتراضات مردمی بود چرا در مواجهه با این مسئول صورت گرفت در صورتیکه معاونین دیگر رئیس جمهور نیز در جمع های مردمی و شهرهای مختلف سخنرانی داشته اند. هیچ گاه مردم بدین گونه شعار نداده اند و من معتقدم شخص رئیس جمهور بایستی در جمع مردمی حضور یافته و بصورت مختصر و مفید وشفاف با ملت در خصوص علت مشکلات صحبت کنند و همین طور صندوق یا تریبونی به مردم اختصاص بدهند البته نه از نوع صندوق های فُرمالیته که در دولت های قبل نیز بوده و در واقع نتیجه ای نداشته اند بلکه  از نوعی باشد تا به درد و مشکلات مردم رسیدگی کند.

بخش نظردهی بسته شده است..