خیران یزد در کشور سرآمد هستند

به گزارش یزدی نیوزسید محمد میر محمدی استاندار یزددر نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان افزود: باید خیر اندیشی را یکی از نقاط برجسته استان قلمداد و آن را در همه زمینه ها نهادینه کنیم.
وی با بیان اینکه خیراندیشی موجب کاهش مشکلات در جامعه می شود اظهار کرد: نشاط و شادابی در گرو انجام کارهای خیر است.
میر محمدی افزود: کار خیر فقط در ساخت مدرسه و بیمارستان نیست بلکه تمام امورات اهم از مادی و معنوی را در برمی گیرد.
استاندار یزد ضمن تقدیر و تشکر از خیران مدرسه ساز استان گفت: شما خیران با ساخت مراکز آموزشی فضای علم و دانش را برای جوانان این مرز و بوم فراهم آورده اید و کار شما ماندگار خواهد بود.
امام جمعه موقت یزد هم در این مراسم گفت: همت شما خیران در خور تحسین است زیرا موجب نهادینه شدن سنت حسنه خیر شده اید.
حجت‌الاسلام محمدحسن معزالدینی با بیان اینکه کارهای خیر باید در جامعه مستمر و ادامه داشته باشد افزود: اگر شما خیران در ساخت مدرسه پیشقدم نشده بودید شاید خیلی از افراد از درس خواندن محروم شده بودند.
وی با بیان اینکه علم بزرگترین گوهر عالم هستی است اظهار کرد: دانش آموزانی که در مدرسه شما به امر تعلیم و تربیت می پردازند هیچ موقع نام شما را از یاد نحواهند برد زیرا زمینه تحصیل را برای آنها فراهم کرده اید.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یزد نیز در این مراسم گفت: از مجموع هشت هزار و ۸۰۰ کلاس درس استان ، سه هزار و ۳۰۰ کلاس در قالب ۳۰۰ مدرسه نیاز به مقاوم سازی ، تخریب و بازسازی دارند.
محمدرضا عارفی با بیان اینکه با توجه به توسعه شهر و افزایش جمعیت به ساخت ۶۰ مدرسه جدید در استان نیاز است افزود: در مجموع برای احداث ۳۶۰ مدرسه در استان به پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و از این رو به همت و یاری شما خیران نیازمند هستیم.
در این مراسم از تعدادی خیران مدرسه ساز استان یزد با اهدای لوح، تجلیل شدند.
هم اکنون ۲۱۰ هزار دانش آموز در یکهزار و ۹۰۰ مدرسه استان یزد تحصیل می کنند.
تعداد خیرین مدرسه ساز استان دو هزار و یکصد نفر است که ۲۵۰ نفر از این تعداد بانوان هستند.
۳۵ درصد کلاس های درس مدارس استان خیری است.
خیران استان یزد سال گذشته در جشنواره خیرین مدرسه ساز ۲۰۰ میلیارد ریال متقبل شدند.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..