اجرای طرح ملی مهدویت در مدارس استان یزد

no-thumbs

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان یزد از اجرای طرح ملی امین با موضوع مهدویت ویژه دانش‌آموزان ،در سطح استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمود رستگاری  در شورای سیاستگذاری طرح مهدویت استان یزد افزود: مدارس و دانش‌آموزان از مهمترین بخش‌های هدف در برنامه‌های مهدوی استان است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در مدارس و ویژه دانش‌آموزان در قالب طرح کشوری مهدویت برگزار می شود صبحگاه انتظار با حضور فعال دانش آموزان است.
این مسئول به به استقبال خوب دانش‌آموزان استان یزد از مراسم صبحگاه انتظار خبر داد و گفت: برگزاری دعای ندبه، خیمه‌های انتظار و سایر فعالیت‌هایی که در مدارس انجام می‌شود بسیار اثر داشته است.
رستگاری از اعزام ۷۰۰ دانش آموز به مسجد مقدس جمکران خبر داد و تصریح کرد: این دانش آموزان در دو نوبت خواهران و برادران به قم و جمکران اعزام شدند که از سهمیه ۷۰۰ نفری هم حدود ۵ درصد بیشتر اعزام کردیم.
وی خاطر نشان کرد: شش درصد از کل افراد مربوط به فعالان مهدوی در دانشگاه‌های فرهنگیان، ۱۵ درصد طلاب حوزه‌های علمیه خواهران و مابقی مربوط به رابطان مهدوی استان بوده است.
رستگاری گفت: در راستای بهبود فعالیت‌های مهدوی در مدارس استان یزد، طرح امین با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای کارشناسان و فعالان مهدوی در مدارس اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه در این برنامه‌ها به ازای هر ۱۵ دانش آموز یک مربی همراه آنها بود که به بیان مطالبی در ارتباط با حرم حضرت معصومه(س)، اماکن تاریخی، معرفی بزرگان مدفون در حرم مطهر پرداختند.
دبیر شورای سیاست‌گذاری مهدویت استان یزد گفت: از بهترین برنامه‌های این مراسم‌ها، دیدار با آیت‌الله العظمی علوی گرگانی و آیت الله العظمی جوادی آملی بود که دانش‌آموزان و افراد اعزامی بهره کامل بردند.
رستگاری عنوان کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان با هجمه‌های زیاد ضد فرهنگی دشمنان روبرو هستند، این چنین برنامه‌هایی تاثیر بسیاری در دور شدن آنها از این فضاها و آسیب‌های اجتماعی دارد.
استان یزد دارای ۲۱۰ هزار دانش آموز است و طرح مهدویت در بیش از یک هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی با حضور دانش آموزان و برنامه های متنوع برگزار می شود.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..