نخستین بیمارستان دیابت کشور در یزد

به گزارش یزدی نیوزمعاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد از احداث نخستین بیمارستان دیابت کشور در استان یزد خبر داد.

 علی دهقان به ساخت نخستین بیمارستان دیابت کشور در یزد اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه برای نخستین‌بار چنین مرکزی در کشور در حال ساخت است و با توجه به سرعت ساخت امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان ۱۵۰ تخت‌خوابی در شهرستان اشکذر احداث می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای راه‌اندازی و تجهیز این بیمارستان صورت گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد با اشاره به اینکه استان یزد یکی از استان‌های با آمار بالای دیابت است، گفت: با افتتاح این بیمارستان، اقدامات بسیار خوبی در کنترل و پیشگیری از دیابت در استان یزد انجام می‌شود.

دهقان به وجود حدود ۱۱ هزار نفر پرسنل در دانشگاه علوم پزشکی یزد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در بین کارکنان دانشگاه هم شاخص‌های سلامت از جمله تحرک بدنی کم و پایین بود، برنامه‌های زیادی برای سلامت پرسنل دانشگاه و خانواده‌های آنها داریم.

وی عنوان کرد: با در نظر گرفتن خانواده‌های این افراد، با اجرای برنامه‌های سلامت محور دانشگاه ویژه پرسنل و خانواده آنها، تعداد قابل توجهی از جمعیت استان از آن بهره‌مند می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد به فعالیت یازدهم مرکز مهارت‌آموزی ویژه مادران باردار در استان یزد اشاره کرد و گفت: مادران پیش از زایمان و در دوران بارداری به این مراکز مراجعه می‌کنند و اطلاعات لازم در ارتباط با این دوران را کسب می‌کنند.

دهقان خاطرنشان کرد: در ارتباط با مرگ مادران در هنگام زایمان با کاهش بسیار خوبی روبه‌رو بودیم و تنها دو مورد در سال گذشته مشاهده کردیم که یک مورد به دلیل مبتلا بودن به سرطان اصلا نباید باردار می‌شد.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..