یک مقام مسئول:

سواد سلامت در یزد رضایت بخش نیست

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد با بیان اینکه سواد سلامت در یزد رضایت بخش نیست، گفت: همایش نان سالم در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسن لطفی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه شعار هفته سلامت امسال "زندگی سالم، با نشاط و امید" در نظر گرفته شده است اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته مجمع سلامت استان یزد فردا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مجمع با حضور مدیران و معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف از این مجمع این است که میثاقی با هم داشته باشیم و برنامه‌های عملیاتی امسال را بررسی کنیم.

لطفی با بیان اینکه نخستین روز این هفته به تحرک بدنی، تفریحات سلام و فعالیت گروهی نام‌گذاری شده است، گفت: مبنای تحرک بر اساس این گذاشته شده که هر فردی روزانه بین ۶ تا ۸ هزار قدم بردارد که متاسفانه به صورت درست در جامعه محقق نمی‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد عنوان کرد: در این زمینه همایش پیاده‌روی مردمی در نظر گرفته شده که همزمان با روز نخست هفته سلامت برگزار و در پایان این برنامه سخنرانی و اهدای جوایز انجام می‌شود.

وی برپایی ایستگاه‌های سلامت را یکی از اقدامات دیگر در هفته سلامت دانست و گفت: سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، مسابقات ورزشی کارکنان سلامت یزد هم در روز نخست این هفته برگزار می‌شود.

لطفی در ارتباط با برنامه‌های دیگر روزهای هفته گفت: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، به صدا در آمدن زنگ سلامت در مدارس، امحای مقادیری از مواد غذایی ناسالم در یزد، همایش سفیران سلامت دانش‌آموزی، همایش روز بدون خودرو، جشنواره تغذیه سالم و افتتاحیه یک پایگاه سلامت از دیگر برنامه‌هایی است که ویژه این هفته در یزد برگزار می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد با اشاره به حساسیت بالای کیفیت نان در جامعه، گفت: همایش نان سالم یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در این ایام برگزار می‌شود تا بتوانیم کیفیت پخت نان در استان را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات موجود در نان‌ها مربوط به عدم آموزش است، گفت: در صورتی که آموزش‌های لازم به نانواها ارائه شود بخش زیادی از مشکلات برطرف می‌شود.

لطفی سواد سلامت مردم یزد را در حد رضایت بخش ندانست و گفت: لازم است که اقدامات مناسب در ارتباط با سواد سلامت مردم افزایش پیدا کند تا هر یک از شهروندان نسبت به افزایش شاخص‌های سلامت اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..