مدیرکل فرودگاه های استان یزد:

پرواز صبح جمعه تهران – یزد، دوباره برقرار می شود

با پیگیری های خبرنگار ایرنا، پرواز صبح جمعه تهران به مقصد یزد که از برنامه خطوط هوایی، حذف و انتقاد استادان،دانشجویان ، بازرگانان و مدیران فنی واحدهای تولیدی را به دنبال داشت دوباره برقرار شد.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل فرودگاه های استان یزد گفت: با پیگیری های صورت گرفته این مشکل تا عید سعید مبعث، حل و شرکت های هوایی دیگری جایگزین شرکت قبلی خواهند شد.
عباس محمدی افزود: از چندی قبل پرواز مسیر تهران به یزد که درادامه به مشهد می رفت از سوی شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما) حذف شد و موجبات نارضایتی عده ای از مسافران این مسیر را ایجاد کرد.
** فرودگاه یزد دومین بیس پروازی کاسپین می شود
وی با بیان ظرفیت های فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد گفت: با توجه به حجم ترافیک پروازی و مسافر و نیز با پیشنهاد مدیرعامل شرکت هواپیمایی کاسپین دومین بیس پروازی این شرکت در فرودگاه بین المللی یزد افتتاح خواهد شد و در واقع آشیانه این هواپیما فرودگاه یزد خواهد بود.
مدیرکل فرودگاه های استان یزد تصریح کرد: از اوایل اردیبهشت ماه با تمهیدات پیش بینی شده و ایجاد ساختارهای لازم یک فروند هواپیمای بویینگ ٧٣٧-٥٠٠ با ظرفیت ۱۳۰ نفر از ناوگان هواپیمایی کاسپین در فرودگاه یزد مستقر می شود.
محمدی اظهار امیدواری کرد تا با استقرار این هواپیما مسیرهای مختلف داخلی و منطقه ای از فرودگاه یزد زیر پوشش قرار گرفته و با توسعه این پروازها و فراهم شدن زیر ساخت های لازم ، زمینه پیشرفت استان در حوزه های گردشگری، زیارتی و اقتصادی با سایر مناطق کشور ایجاد شود.
** افزایش ۲۴۴ درصدی پروازهای خارجی فرودگاه یزد در نوروز امسال
مدیرکل فرودگاه های استان یزد در ادامه از افزایش ۲۴۴ درصدی پروازهای خارجی فرودگاه یزد در نوروز امسال خبر داد و گفت: آمار پروازهای خارجی فرودگاه یزد از ۹ پرواز در نوروز۹۵ به ۳۱ پرواز در نوروز امسال افزایش یافت.
محمدی در تشریح فعالیت های کمیته تسهیلات نوروزی در فرودگاه بین المللی یزد و تمهیدات لازم برای انجام پروازهای نوروزی و تلاش افزود: تلاش های مجموعه اعضای این کمیته و پرسنل فرودگاه یزد موجب افزایش فوق العاده در آمار مسافر و پرواز فرودگاه یزد در ایام نوروز ۹۶شد.
وی افزود: در بخش پروازی در فاصله زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین تعداد ۳۳۸ پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه بین المللی یزد انجام گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۸۰ پرواز بوده حدود ۲۱ درصدی برخوردار است.
این مسئول با بیان اینکه این میزان افزایش پرواز خارجی در فرودگاه بین المللی یزد بی‌سابقه بوده است، ادامه داد: این افزایش به دلیل رایزنی‌ های گسترده این اداره‌کل با شرکت‌های هواپیمایی مختلف صورت گرفته است به طوریکه جابجایی ۳۸ هزار و ۷۲۳ مسافر را داشته ایم که در مقایسه با ۲۸هزار و ۴۱۶ مسافر سال قبل، ۳۶ درصد افزایش یافته است.
محمدی درباره آمار بار جابجا شده در نوروز امسال نیز اظهار کرد: میزان این جابجایی ۳۳۰ تن بوده که در مقایسه با سال قبل ۳۳ درصد رشد یافته ضمن آنکه شاهد ۱۳ درصد افزایش پروازهای داخلی ،۲۱درصد افزایش کل پروازهای مسافری و ۳۶درصد افزایش مسافر داخلی و ۴۵ درصد افزایش مسافر خارجی و ۳۶ درصد افزایش مجموع مسافر بوده ایم.
وی همچنین از افزایش ۲۷درصد حمل بار داخلی و ۹۱درصد افزایش حمل بار خارجی ، ۳۳درصدی افزایش مجموع حمل بار وکاهش ۱۸درصدی میزان تاخیر پروازهای نوروزی امسال این فرودگاه نسبت به مدت مشابه در سال پیش خبر داد.
فرودگاه یزد با پیشرفت های زیرساختی در دولت تدبیر و امید هر سال شاهد رشد تعداد پرواز ها و مسافران بوده به گونه ای که در سال ۱۳۹۵نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن تعداد پرواز در این مرکز ۲۶ درصد و تعداد مسافر جابجا شده ۲۸ درصد و نیز میزان بار جابجا شده ۲۲ درصد افزایش داشته است.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..