تازه ترین اقدامات و کشفیات انتظامی استان یزد

no-thumbs

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس در بازرسی از یک دستگاه تریلی ولوو ، 412 هزار بسته تنباکوی قاچاق به ارزش 16 میلیارد ریال را کشف کردند.

به گزارش یزدی نیوزحسین رضایی افزود: با توجه به دریافت خبری مبنی بر بارگیری و حرکت یک محموله بزرگ تنباکوی قاچاق از جنوب شرق کشور به سمت استان های مرکزی بررسی موضوع و توقیف خودروی حامل این محموله در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان ضمن کنترل محورهای ارتباطی یک دستگاه تریلی ولوو حامل این محموله قاچاق را شناسایی، متوقف و مورد بازرسی قرار دادند.
رضایی ضمن اشاره به دستگیری یک متهم در این خصوص خاطرنشان کرد: محموله کشف شده به اداره دخانیات استان تحویل و متهمان نیز به مراجع قضائی معرفی شدند.
***
فرمانده انتظامی شهرستان یزد از اجرای طرح های پاکسازی و جمع آوری ۴۰ معتاد کارتن خواب و خطرناک خبر داد.
سرهنگ منوچهرنصیری گفت: این طرح در قالب برنامه هماهنگ شده و در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با موضوع جمع آوری معتادان تابلو و پرخطر به منظور،
زیبا سازی چهره شهر و کاهش سایر جرائم در سطح شهرستان به اجرا در آمد.
فرمانده انتظامی شهرستان یزد ادامه داد: طی اجرای این طرح در هفته گذشته
این تعداد معتادان تابلو و خطرناک جمع آوری و به کمپ های ترک اعتیاد معرفی شدند.
نصیری در پایان ضمن اعلام این مطلب که شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کنند گفت: سامانه ۱۹۷ پلیس نیز آماده دریافت هر گونه انتقاد و پیشنهاد و تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی از سوی شهروندان می باشد.
***
معاون اجتماعی پلیس استان یزد از اجرای طرح هما توسط مشاوران و مددکاران مرکز مشاوره آرامش پلیس یزد در ۱۳ مدرسه بخش نیر و گاریزات شهرستان تفت خبر داد.
سرهنگ محمدرضامزیدی گفت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت و توسعه خدمات مشاوره ای طرح همای مرکز مشاوره آرامش پلیس در بخش نیر و گاریزات شهرستان تفت به مرحله اجرا درآمد.
وی ضمن اشاره به حضور ۲۵ نفر از مشاوران و مددکاران مرکز مشاوره آرامش و دوایر مشاوره کلانتری های یزد در طرح هما افزود: این طرح در این تعداد مدرسه در
بخش نیر، گاریزات و روستای بنادکوک برگزار شد.
معاون اجتماعی پلیس یزد در ادامه علت وقوع بسیاری از آسیب های اجتماعی را
نداشتن آموزش و مهارت های زندگی برشمرد و خاطرنشان کرد: مشاوران پلیس در
این طرح، درصدد ارتقای سطح مهارت ها و آگاهی های افراد جامعه هستند.
مزیدی با بیان اینکه آموزش و ارتقای مهارت های زندگی با تاکید بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله مهمترین موضوعات این طرح بود افزود:
در این طرح مشاوران و مددکاران پلیس یزد ضمن حضور در مدارس و ارائه آموزش به ۵۰۰ دانش آموز، ۵۱ جلسه مشاوره فردی را نیز در زمینه مسائل خانوادگی برگزار کردند.
مزیدی ضمن اشاره به برگزاری چهار جلسه انجمن اولیاء و مربیان در راستای اجرای این طرح خاطرنشان کرد: در اجرای این دوره از طرح هما همچنین ۹ جلسه مشاوره گروهی با موضوع ارتباط والدین و فرزندان برگزار شد.
***
فرمانده انتظامی شهرستان اردکان از دستگیری باند سارقان صندوق صدقات مساجد و هیئت ها با هشت فقره سرقت در شهرستان اردکان خبر داد.
سرهنگ سیدرضا صادقیان گفت: در پی وقوع سرقت از صندوق هیئت فاطمیه شهرستان اردکان عوامل پلیس آگاهی این شهرستان تحقیقات خود را در خصوص دستگیری سارق یا سارقان آغاز کردند.
صادقیان ضمن اشاره به شناسایی سه سارق در این خصوص افزود: ماموران پلیس
با انجام اقدامات پلیسی مالک خودرویی که سارقان با آن اقدام به سرقت می کردند شناسایی و ضمن اخذ نیابت قضائی در یک عملیات ضربتی آنها را دستگیر کردند.
وی گفت: متهمان در بازجویی ها به هشت فقره سرقت صندوق های مساجد و هیئت ها در سطح استان از جمله شهرستان یزد، بافق و اردکان اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان اردکان در پایان با بیان اینکه متهمان علت و انگیزه سرقت را تامین هزینه اعتیاد اعلام کردند گفت: سارقین که قصد ادامه سرقت ها را در سطح استان داشتند به مراجع قضایی معرفی شدند.
محورهای مواصلاتی استان یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت این استان در کانون کریدور شمال – جنوب کشور باعث شده تا راه های این استان مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..