توسعه اردکان نیازمند برنامه ریزی دقیق

no-thumbs

فرماندار اردکان گفت: رشد و توسعه این شهرستان برنامه ریزی دقیق تر و جامع تری در حوزه کار و رفاه کارگران را طلب می کند.

به گزارش یزدی نیوزهادی مقیمی  در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اردکان با اشاره به شعار سال جاری افزود: با توجه به توسعه صنعت و شرایط خاص آن از جمله جمعیت قابل‌توجه مهاجرین، به برنامه‌ریزی دقیق‌تری در حوزه کسب و کار این شهرستان نیاز است .
وی با بیان اینکه امیدواریم در پایان سالجاری فرجام نیکویی را در حوزه اشتغال شاهد باشیم، افزود: در ایجاد اشتغال، محور صنایع و معادن هستند، اما فراهم کردن زمینه اداری و مناسب موجب امنیت خاطر سرمایه‌گذاران خواهد شد.
فرماندار اردکان گفت: مدیران جدید باید نسبت به مدیران قبلی با برنامه‌ریزی بهتر و انسجام و هماهنگی بیشتر، نقاط ضعف و کاستی‌های احتمالی را رفع کنند.
مقیمی با اشاره به جمعیت قابل‌توجه کارگران در اردکان و لزوم نگاه جدی و بیشتر به این قشر زحمتکش، ادامه داد: امید است پروژه ساخت مجموعه ورزشی و استخر کارگری اردکان که در سال‌های قبل آغاز ‌شده تا پایان امسال به سرانجام مطلوبی برسد.
به گفته فرماندار کمبود بودجه پیشرفت کاری این طرح را با مشکل مواجه کرده بود که نظر به تخصیص اعتبار ۵میلیاردریالی به آن هرچه زودتر شاهد راه اندازی این مجموعه ارزشمند برای کارگران و عموم مردم شهرستان باشیم.
فرماندار اردکان با تبیین مسئولیت‌های اجتماعی و حقوقی صنایع به مجموعه اقدامات در دست انجام اشاره کرد و افزود: طرح پارک بزرگ ویژه بانوان اردکان نیز به‌عنوان اولین پارک تخصصی بانوان در استان یزد با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال با همکاری شهرداری اردکان در حال تهیه است که به‌زودی به سرانجام خواهد رسید.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز در این آیین با بیان اینکه شهرستان اردکان ازلحاظ موقعیت اجتماعی و اقتصادی به‌عنوان یک شهرستان خاص محسوب می‌شود، گفت: رسیدن به اهداف مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان یزد و شهرستان اردکان نیازمند خرد جمعی و تعامل سازنده است .
محمدحسین ریاحی افزود: امروزه شهرستان اردکان نه تنها به‌عنوان یکی از قطب‌های صنعتی استان بلکه یکی از قطب‌های صنعتی موفق در کشور مطرح گردیده است که تمامی آن مرهون زحمات و تلاش‌های مردم شریف اردکان و برنامه‌ریزی مؤثر دولتمردان است.
وی با اشاره به نقش سمن‌ها در حوزه کار، اظهار داشت: وجود تشکل‌ها و انجمن‌ها به‌عنوان بازوان اجتماعی در حوزه کار، کارگری و کارفرمایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همچنین وجود فعالیت‌های اقتصادی بزرگ به‌عنوان فصلی مؤثر در حوزه روابط کار مطرح می‌باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه به فرهنگ تعاون در اردکان به‌صورت گسترده‌ای توجه شده است و امیدواریم با تعامل سازنده‌ای که بین جامعه کارفرمایی و کارگری وجود دارد، شرایط مناسبی برای تولید، اشتغال پایدار و برای رسیدن به شعار سال جامه عمل بپوشانیم.
فرماندار اردکان درخاتمه از زحمات محمد فتاحی اردکانی قدردانی کرد و از سوی مدیرکل تعاون، کار رفاه اجتماعی استان یزد کورش رفیعی به‌عنوان رئیس اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی اردکان معرفی شد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..