هشتمین دوره کنگره سراسری شعر کویر درابرکوه

به گزارش یزدی نیوزرییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه گفت : کار فراخوان هشتمین دوره کنگره سراسری شعر کویر درابرکوه به اتمام رسید و این کنگره در ششم اردیبهشت ماه در شهرستان ابرکوه برگزار می شود.

حمید رضا بصیری اظهارکرد: از ۲۸ استان کشور ۵۰۰ اثر شعر به دبیرخانه این کنگره رسیده است که ۲۰ اثر آن در این کنگره برگزیده شده است.
وی افزود: کنگره سراسری شعر کویر با موضوع شب های پرستاره کویر ، سرو ۴۵۰۰ ساله ابرکوه نماد ایستادگی ، خصلت مردمان کویر از جمله دیانت، قناعت، محبت ،گذشت ،صبوری ، سخت کوشی ، کار و تلاش ، کارآفرینی ، مهمان نوازی و ترویج فرهنگ خیریه و سایر ویژگی های مرتبط با فرهنگ مردمان کویر برگزار می شود.
این مسئول بابیان اینکه ابرکوه در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری بخصوص شعر حرف های زیاد برای گفتن دارد ادامه داد: درکنگره ها و جشنواره ها باید به مسائل اجتماعی نیز پرداخته شود و شاعران و هنرمندان و هنر دوستان برای اثر بخشی و کیفی شدن فعالیت ها تلاش کنند.
ابرکوه دارای پنج انجمن فرهنگی و هنری شامل انجمن های خوشنویسان ، شعر وادب ، موسیقی ، نمایش و هنرهای تجسمی است که در آن بیش از یکهزارنفر از هنرمندان فعالیت دارند.
منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..