درمان رایگان دندان ۸۰ بیمار نیازمند در یزد

no-thumbs

رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران، شعبه یزد گفت: در هفته دندانپزشکی، 80 نفر از بیماران نیازمند در مراکز درمانی تعیین شده، به صورت رایگان درمان می شوند.

به گزارش یزدی نیوز'علی رضا نواب اعظم' افزود: این تعداد از همشهریان بی بضاعتی که مشکل مالی دارند و نیازمند هستند، به این مناسبت و همچنین میلاد حضرت علی (ع) با ارائه معرفی نامه، توسط همکاران اینجانب در بخش خصوصی، درمان ریشه یا ترمیمی می شوند.
به گفته وی همچنین طی این هفته، ترمیم دندان و درمان ریشه دندان اطفال نیز به صورت رایگان در این مراکز انجام می شود.
وی با تبریک روز دندانپزشک و قدردانی از دندانپزشکانی که معاینه و درمان رایگان مردم را به این مناسبت تقبل کردند اظهار داشت: همچنین معاینه دندانها امروز/چهارشنبه/ در ۹ مرکز درمانی دولتی و خصوصی شهر یزد برای همگان رایگان است.
این متخصص جراحی دهان، فک و صورت تصریح کرد: در یک برنامه بلند مدت نیز قرار است از طریق انجمن دندانپزشکی یا سازمان های مردم نهاد و با کمک خیرین و مساعدت دانشگاه، برنامه های طولانی مدت برای بهداشت دهان و دندان مردم در نظر بگیریم.
به گفته وی در قالب این طرح معاینه های دندان پزشکی به طور مداوم در مدارس، کارخانه ها و حتی ادارات انجام می گیرد و اشخاصی که تشخیص داده شود بیماری دهان و دندان دارند به آنها معرفی نامه داده می شود تا درمان شوند و برای درمان افراد بی بضاعت هم سازمان های مردم نهاد مراکزی را برای درمان آنها منظور می کنند.
نواب اعظم اضافه کرد: معلولانی هم که نیاز به درمان دارند به کمک بهزیستی و بطور رایگان تحت درمان قرار می گیرند.
وی تعداد دندانپزشکان استان را افزون بر ۳۵۰ نفر و تعداد مرکز درمانی را ۱۵ تا ۲۰ درمانگاه اعلام کرد.
این متخصص، گران بودن مواد اولیه، اصطحلاک دستگاهها و وسایل دندانپزشکی، هزینه های لابراتوار و 'درمان های لوکس' را علت اصلی بالا بودن هزینه های درمان دندان اعلام کرد.
وی با بیان اینکه سرطان های دهان، فک و صورت نیز در کشور و این استان رو به افزایش است گفت: این امر دلایل مختلفی دارد که مهمترین آنها وجود دندان های تیز و شکسته، دندانهایی که بطور کامل در جای خود قرار نمی گیرند، پایین بودن بهداشت دهان، استفاده از سیگار، تنباکو و ناس است.
وی توصیه کرد: مردم باید بطور مداوم به متخصصان بیماری های دهان و دندان مراجعه کنند تا به سرطان مبتلا نشوند و که اگر زخمی در دهان خود مشاهده کردند و ظرف مدت ۱۰ روز بهبود پیدا نکرد حتما به دندانپزشک و متخصص مراجعه کنند چون اگر زودتر تشخیص داده شود نتیجه درمان خوب خواهد بود و اگر دیر شود درمان آن بسیار دردناک و حتی کشنده است.
وی اظهار داشت: برای معاینه و درمان دندان های عقل باید در سنین بین ۱۸ تا ۲۱ سال به متخصص مراجعه کنند زیرا بر اساس تحقیقات انجام شده کسانی که جراحی دندان عقل انجام نداده اند دچار مشکلات زیادی شده اند.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..