۳۵ درصد مدارس استان یزد نیاز به مقاوم سازی دارند

no-thumbs

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: 35 درصد مدارس این استان نیاز به مقاوم سازی دارند که انتظار می رود با همکاری و مساعدت خیرین این نارسایی برطرف شود.

به گزارش یزدی نیوزاحمد شیرزاد در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان اشکذر که با حضور جمعی از خیرین مدرسه ساز این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: مدرسه سازی توفیق الهی است که تنها نصیب مردان و زنان الهی می شود .
وی از جمله دلایل موفقیت استان یزد را وجود فرهنگ توسل ، خیری و تلاش و کوشش در بین مردمان آن عنوان کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش یزد با تاکید بر اینکه باید در زمینه ارتقای کیفیت آموزش در سطح استان تلاش بیشتری شود ، افزود: دغدغه آموزش و پرورش باید دغدغه همه مردم و مسوولان باشد.
وی خاطر نشان کرد: هیچ کجا همچون مدرسه نمی تواند به فرهنگ و اقتصاد کشور کمک کند ، بنابراین اگر دغدغه مدرسه و آموزش دغدغه کل جامعه باشد خیلی از مسائل کشور حل خواهد شد.
فرماندار اشکذر نیز تصریح کرد: یکی از بحث های مهم اقتصاد مقاومتی که توسط رهبری معظم و دولت خدمتگزار در سال جدید و سال گذشته مورد تاکید قرار گرفته است استفاده از ظرفیت های محلی و مردمی در حوزه عمران و آبادانی کشور است .
وی با اشاره به اینکه در این شهرستان اتفاق های بسیار ارزشمندی در زمینه های مختلف از سوی خیرین صورت گرفته است گفت: امید است که این روند در اشکذر استمرار داشته باشد.
محمد علی شاه حسینی خاطر نشان کرد: یکی از موضوع های مورد تاکید شورای آموزش و پرورش شهرستان اشکذر در سال گذشته ارتقای سطح کیفی آموزش در سطح مدارس شهرستان بوده است .
وی یادآور شد طبق ارزیابی های صورت گرفته از سوی آموزش و پرورش کل استان ، شهرستان اشکذر به لحاظ درصد قبولی در کنکور سال گذشته مقام اول استان را کسب کرده است .
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد همچنین در سفر امروز خود به شهرستان اشکذر در مراسم افتتاح یک واحد آموزشی خیرساز و نیز جشنواره خیرین مدرسه ساز این شهرستان حضور یافت.
در شهرستان اشکذر ۸۰ مدرسه فعال وجود دارد که بیش از ۴۰ واحد آموزشی آن به دست خیرین دایر شده است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..