استان یزد سه هزار و ۸۵۰ پدر آسمانی دارد

no-thumbs

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد از وجود سه هزار و 850 پدر آسمانی در این استان خبر داد که در دفاع از میهن اسلامی به فوز عظیم شهادت نائل شده اند.

به گزارش یزدی نیوزابراهیمی  افزود: پدران آسمانی همان شهیدان والامقامی هستند که در طول دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جانشان را برای اعتلای کشور و دین فدا کردند.
وی ادامه داد: در استان یزد اینک ۲ هزار و ۲۷۲ پدر شهدا در قید حیات هستند و یک هزار و ۱۸۶ نفر هم در سال های گذشته به رحمت ایزدی پبوسته اند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: همه ساله به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی (ع) که روز پدر نامگذاری شده آیین تکریم از پدران آسمانی و تجلیل از پدران شهدا برگزار می شود.
ابراهیمی گفت: امسال در روز ۲۲ فروردین ماه به مناسبت ۱۳ رجب سالروز میلاد امام علی (ع) و روز پدر در ۳۰۰ گلزار شهدای استان یزد برنامه های مختلفی انجام می گیرد.
وی اظهار داشت: همایش فرهنگی هنری و جشن پدران آسمانی در روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه با برنامه های متنوع در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای استان برگزار می شود.
این مسئول گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تحقق آرمان شهدای گرانقدر از اهداف بزرگداشت روز پدران آسمانی است.
ابراهیمی گفت: ایجاد زمینه مناسب برای فرزندان و یادگاران شهدا برای زنده نگهداشتن یاد، نام و خاطره پدران آسمانی خود و نهادینه کردن فرهنگ قدرشناسی و سپاسگزاری از مقام والای پدر در جامعه بسیار مهم است.
وی تصریح کرد: استان یزد در دوران دفاع مقدس سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و در سال گذشته به مناسبت روز پدران آسمانی ویژه برنامه های مختلفی در استان برگزار شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..