۸۴ هزار دانشجو در یزد تحصیل می‌کنند

به گزارش یزدی نیوز مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری یزد با بیان اینکه ۸۴ هزار دانشجو در یزد تحصیل می‌کنند، گفت: ۲۶ تفاهم‌نامه در طرح تکاپو امضا می‌شود.
 اکرم فداکار در نشست انعقاد تفاهم نامه برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار(تکاپو) یزد که با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تالار اندیشه استانداری یزد برگزار شد، اظهار داشت: استان یزد ۱.۴ جمعیت کشور را به خود اختصاص داده و به دنبال این هستیم که در زمینه آی‌سی‌تی بیش از سهمی که از لحاظ جمعیتی داریم، نقش آفرین باشیم.

وی از حضور ۸۴ هزار دانشجو در ۶۹ دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان خبر داد و گفت: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در این حوزه توسط دانشگاه یزد انجام شده به نحوی که این دانشگاه با رشد قابل توجهی به جمع ۱۴ دانشگاه برتر ایران پیوسته و جزو دانشگاه‌های برتر آسیا قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری یزد در ارتباط با پروژه تکاپو گفت: این پروژه نتیجه تلاش‌های یک ساله در حوزه اداره کل ارتباطات و اداره کل کار استان یزد است.

فداکار مدل این پروژه را هم‌افزایی دانست و گفت: در این مدل همه عناصر در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و امروز در قالب ۲۶ تفاهم‌نامه این پروژه و طرح اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استان یزد در شاخص توسعه منابع انسانی و نخبگان از جایگاه بسیار ویژه‌ای در کشور برخوردار است و یزد می‌تواند به عنوان قطب سرمایه‌گذاری‌ها و اجرای پروژه‌ها در این دو حوزه باشد.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..