رشد ۲۴درصدی اعزام زائران استان یزد به عتبات عالیات

no-thumbs

مدیر حج و زیارت استان یزد گفت: پارسال تعداد 51هزار و 102 زائر از این استان به عتبات عالیات عراق اعزام شدند که این رقم نسبت به سال 94بیش از 24درصد رشد داشته است.

به گزارش یزدی نیوزعلی اصغر شریفی  اظهار کرد: ازاین تعداد بیش از ۲۴ هزار و ۱۰۲ زائر یزدی در قالب ۶۴۷ کاروان و بیش از۲۷ هزار نفرمتقاضی دراربعین حسینی سال ۹۵در قالب چهار هزار و ۹۶۱ گروه به صورت هوائی و زمینی به عتبات عالیات عراق اعزام شدند.
وی افزود: همچنین در تعطیلات نوروزی امسال یکهزارو ۶۵۶ نفر زائر استان یزد درقالب ۵۰ کاروان هوائی و زمینی از ۲۴ اسفندماه ۹۵ تا هشتم فروردین ماه سال ۹۶ به عتبات عالیات عراق مشرف شدند.
شریفی گفت : روند عادی اعزام زائران به عتبات عالیات عراق البته کسانی که از قبل نام آنها در لیست قرعه کشی سامانه عتبات اعلام شده از هشتم فروردین ماه تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۶ به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.
این مسوول از اعزام ۲ پرواز هوائی در روزهای پنجشنبه هر هفته خبرداد و تصریح کرد: روزهای یکشنبه ، چهارشنبه هرکدام یک پرواز و روزهای پنجشنبه هرهفته دو پرواز مجموعا ۱۶ کاروان بصورت اقامت ۷، ۱۰ ، ۱۱ و ۱۴شبه از فرودگاه شهید صدوقی یزد به فرودگاه نجف و بالعکس از بغداد به یزد انجام می شود.
عَتَبات عالیات یا عتبات، اصطلاحی‌ است که شیعیان دوازه امامی از آن برای اشاره به آرامگاه‌های امامان خود در کشور عراق نام می‌برند. این آرامگاه‌ها در شهرهای کربلا، نجف، سامرا و کاظمین قرار دارند.
واژهٔ «عَـتَـبه» به معنای آستان و درگاه است.
عتبات در شهرهای کربلا ، کاظمین، نجف و سامرا واقع شده‌اند که در حقیقت آرامگاه‌های ۶ تن از امامان شیعه در این شهرها قرار دارند .
هرساله از جای جای ایران اسلامی علاقمندان و دوستداران به اهلبیت (ع) در قالب کاروان های زمینی و هوایی برای عرض ارادت و زیارت قبور امامان به شهرهای مختلف عراق از جمله کربلا ، کاظمین ، نجف و سامرا سفر می کنند.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..