محصولات پارک علم و فناوری یزد متمایز هستند

به گزارش یزدی نیوزرییس مرکز انتقال تکنولوژی دانشگاه UPM مالزی با اشاره به تفاهم‌نامه این مرکز با پارک علم و فناوری یزد، اظهار کرد: پارک یزد در مقایسه با دیگر مراکز فناوری داخل ایران که طرف همکاری دانشگاه پوترا هستند، محصولات متمایز، قابل فروش و مورد نیاز بازار روز را تولید می‌کند.

 فرزاد حجازی در حاشیه‌ بازدید از پارک علم و فناوری یزد با بیان این که ارتباط با پارک علم و فناوری یزد از نمایشگاه اختراعات و تکنولوژی مالزی(MTE) آغاز شد، اظهار کرد: پس از آن با توجه به تمایل مدیران مراکز رشد پارک یزد، دفتر اختراعات دانشگاه پوترا به عنوان مجری، هماهنگی‌های لازم جهت بازدید از مراکز رشد و اختراعات این دانشگاه را انجام داد.

وی ادامه داد: در این سفر پنج روزه، بازدید از تمام مراکز فناوری و نوآوری مالزی با هدف ایجاد همکاری و انتقال تجربیات صورت گرفت که منجر به انعقاد تفاهم‌نامه بین پارک علم و فناوری یزد و مرکز انتقال تکنولوژی وابسته به دانشگاه پوترا شد.

رییس مرکز انتقال تکنولوژی دانشگاه پوترا با اشاره به این که اولین همکاری با ایران از طریق پارک علم و فناوری یزد صورت گرفت، افزود: پیرو این تفاهم‌نامه، مرکز انتقال تکنولوژی تعهد داده است که دوره‌های آموزشی تخصصی مورد نیاز پارک علم و فناوری یزد را برگزار کند.

حجازی همچنین تبادل نیروی متخصص و اساتید دانشگاهی در زمینه رشد تکنولوژی و استفاده از امکانات و آزمایشگاه‌های دانشگاه پوترا برای آزمایش‌های پیشرفته را از دیگر موارد همکاری در تفاهم نامه عنوان کرد.

وی در خصوص بازدید از پارک علم و فناوری یزد نیز اظهار کرد: پارک یزد در مقایسه با دیگر مراکز فناوری داخل ایران که طرف همکاری دانشگاه پوترا هستند، محصولات قابل فروش و مورد نیاز بازار روز را تولید می‌کند و همچنین این محصولات دارای ویژگی‌های خاصی است که آنها را از نمونه خارجی آن متمایز می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه UPM مالزی، ظرفیت‌های حوزه ICT و برق و الکترونیک پارک یزد را بسیار مناسب توصیف کرد و نوآوری در سایر رشته‌ها را نیز قابل توجه دانست.

حجازی با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد ارتباط میان شرکت‌های پارک علم و فناوری یزد و مرکز نوآوری مالزی، بازار مالزی و فراهم شدن زمینه همراهی در تجاری سازی محصولات، خاطرنشان کرد: هدف ما تنها تجاری‌سازی نیست؛ بلکه انتقال تکنولوژی و استفاده از نیروهای بومی و داخل کشور است.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..