دستاوردهای استان یزد در سالی که گذشت

به گزارش یزدی نیوزهمشهری نوشت:سال ۹۵ با همه فراز و نشیب‌های آن برای استان دستاوردهای مهمی داشت این دستاوردها در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی و سلامت خلاصه شده است که بعضی برنامه‌ها با توجه به ظرفیت و محدودیت‌های مالی دستگاه‌های اجرایی به طور کامل اجرا شده و یا نیمه تمام مانده است.
در سال ۹۵ با توجه به محدودیت‌های بودجه ای در استان و همچنین چالش بی‌آبی حداقل در حوزه فرهنگی و گردشگری فعالیت‌های خوبی انجام شد و استان در بعضی شاخص‌ها در کشور خوش درخشید و برتری داشت.

افتتاح بزرگ‌ترین بیمارستان ترومای جوب شرق کشور
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می‌گوید: در سال ۹۵ برنامه‌های خوب و مهمی در حوزه بهداشت و سلامت در استان اجرا شد و یزد از استان‌های پیشرو در اجرای موفق طرح تحول سلامت بود و برنامه‌های مهمی در این زمینه اجرا شد.
«محمدرضا میرجلیلی» می‌افزاید: در اواخر سال ۹۵ قطب پزشکی کشور شاهد بهره برداری و افتتاح طرح ساختمان جدید بیمارستان شهید رهنمون بود که از مهم ترین مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان دارالعباده یزد در سال ۱۳۸۶ است.
وی ادامه می‌دهد: این بیمارستان با زیربنای ۳ هزار مترمربع و در ۹‌طبقه به دست وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید که مهم ترین بیمارستان ترومای جنوب شرق کشور به شمار می‌رود و اورژانس هوایی استان هم از جمله این دستاورد مهم است.
به گفته وی، همچنین در سالی که گذشت استان دستاورد دیگری حوزه بهداشت داشت که می‌توان به افتتاح نخستین مرکز آموزش ومهارت آموزی پدافند غیر عامل کشور با حضور رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور و وزیر بهداشت. را نام برد. همچنین برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به عنوان دانشگاه شاخص کشور برای اجرای موفق برنامه‌های طرح تحول سلامت هم دستاورد دیگر این دانشگاه برای استان یزد به شمار  می‌رود.

نوسازی ۱۶۰ پروژه بهداشتی استان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به مهم ترین دستاورد معاونت بهداشت دانشگاه در سال گذشته می‌گوید: اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت و تکمیل زنجیره برنامه‌های بیماری‌های غیر واگیردار و ادغام آن با بیماری‌های غیر واگیردار سالمندان و میانسالان دستاورد مهم این حوزه است. همچنین ساخت و نوسازی ۱۶۰ واحد بهداشتی و درمان یک حرکت رو به جلو است که از سال گذشته آغاز شده و در سال ۹۶ ادامه خواهد یافت.

درخشش هنرمندان یزدی در جشنواره‌های بین المللی

همچنین مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان می‌کند: استان در سال ۹۵ در حوزه فرهنگ و هنر درخشش خوبی داشت و حتی در بعد بین الملل هم درخشش خوبی داشت. 
  مهم ترین دستاورد هنری استان برگزاری جشنواره‌های مهم هنری از جمله جشنواره استانی فیلم رضوی، اکران فیلم‌های جشنواره بین المللی فجر، جشنواره فیلم استانی فجر

بود. « علی غیاثی ندوشن» می‌افزاید: برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب و استقبال خوب شهروندان از نمایشگاه و همچنین سقف بالا و یک میلیارد تومانی بن کتاب آن دستاورد مهم فرهنگی استان در سال ۹۵ است همچنین درخشش هنرمندان یزدی در جشنواره بین المللی فیلم فجر و راه یابی نمایش «جی» به این جشنواره را نمی‌توان فراموش کرد. علاوه بر آن اکران نمایش «مادری» به کارگردانی کارگردان یزدی دستاورد دیگر استان در عرضه هنر و فرهنگ است.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..