در بیست و سومین مراسم:

پیام عارف به گردهمایی سالانه فارغ‌التحصیلان مراکز استعدادهای درخشان استان یزد

بیست و سومین گردهمایی سالانه‌ فارغ‌التحصیلان مراکز استعدادهای درخشان استان‌یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزدر این مراسم جمعی از نخبگان علمی و پژوهشی کشور، اساتید برتر آموزشی و جمعی از چهره‌های ماندگار آموزش و پرورش یزد حضور داشتند، مطابق با سال‌های گذشته از شخصیت‌های برتر تجلیل شد تا الگویی برای جوانان نخبه و فعال استان یزد باشند.

در این مراسم پیام دکتر محمدرضا عارف به این گردهمایی توسط رییس هیات مدیره سمپاد به نیابت از او قرائت شد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهر یزد همواره بواسطه حضور نخبگان و استعدادهای درخشان، به مانند نگینی در قلب سرزمینمان درخشیده است. حاصل تلاش و تفکر استعدادهای درخشان در دامان یزد عزیز که آمیخته با سختکوشی وصف ناپذیری بوده است، تاریخی بی بدیل و سرشار از عظمت و جلوه ای تابناک از بزرگی انسان در مقابله با طبیعت کویری را رقم زده و امروز حاصل این تلاش نیاکان ما به دست شما عزیزان و نخبگان سپرده شده است. بی شک میراث معنوی به جا مانده از یزد عزیز که زبانزد ایرانیان است یکی از مزیت های بی بدیل این سرزمین بوده و پاسداری از آن جز با تلاش مضاعف و نگاه ژرف به مبانی انسانی و دینی و ایجاد بستر مناسب برای تعامل انسانی امکان پذیر نیست.

امیدوارم شما عزیزان در راستای اجرای وظایف نخبگی در قبال جامعه با تمام توان و با ابتکار و خلاقیت به عرصه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ورود کرده و باعث سربلندی و عزت بیش از پیش میهن عزیزمان شود.

سال جاری دو اتفاق بزرگ و سرنوشت ساز در ایران اسلامی رقم خواهد خورد. انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا که هر کدام به سهم خود در آینده این مرز و بوم و شهرها و روستاهای آن تاثیر به سزا خواهد داشت. لذا ضمن توصیه به ورود مسولانه به این رویدادهای اجتماعی و سیاسی ، امیدوارم حضور حداکثری نخبگان منجر به انتخاب افرادی شایسته ، متخصص، متعهد و کاردان برای تسریع هر چه بیشتر توسعه و پیشرفت ایران اسلامی و به تبع آن یزد عزیز شود.

امیدوارم همچنان که انجمن سمپاد یزد در عرصه های علمی و پژوهشی جایگاه ویژه ای در سطح ملی و بعضا بین المللی دارد در عرصه های سیاسی و اجتماعی نیز به وظایف نخبگی خود به نحو مطلوب عمل نماید و منشا اثر مفید باشد.

درپایان از فرهیختگان و دست اندرکاران برگزاری بیست و سومین گردهمایی دانش آموختگان مراکز استعدادهای درخشان و همه حاضرین در این گردهمایی که مصمم ، پویا و پر امید در جهت هم افزایی و تبادل اندیشه و تجربیات برای توسعه همه جانبه یزد عزیز گام بر می دارند کمال تشکر و قدردانی را دارم .

خوشحال می شدم مجالی بود تا در بیست و سومین گردهمایی شما خوبان که نشانه ای از پویایی، استمرار و عزم مصمم شما عزیزان است حضور داشته باشم و حال که مشغله های کاری این امکان را فراهم نیاورده از راه دور مراتب تبریک و خرسندی خود را ابلاغ می دارم و برایتان توفیق روزافزون از خداوند منان خواستارم.

بخش نظردهی بسته شده است..