راه‎‎اندازی اتوبوس سیار آموزش ترافیک شهر یزد

به گزارش یزدی نیوزمعاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری یزد با اشاره به فعالیت ۷۴ دوربین نظارتی و ۴۰ دوربین کنترل سرعت در شهر یزد، از کسب جایگاه برتر شهر یزد در کاهش تلفات سوانح رانندگی درون شهری کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «محمدرضا شفیعی» در آیین افتتاح «اتوبوس پارک آموزش ترافیک» که با حضور خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: این اتوبوس به کودکان در ایام نوروز و هم طول سال به صورت سیار آموزش‎‎های مرتبط با فرهنگ ترافیکی ارائه می‎‎کند.

وی با اشاره به آموزش بیش از ۱۵ هزار دانش آموز در پارک ترافیک یزد در سال گذشته، عنوان کرد: این آموزش‎‎ها با همکاری راهور، آموزش و پرورش و بهزیستی، حتی به کودکان معلول و نابینا نیز ارائه شده است.

وی از تلاش و پیگیری برای ایجاد پارک‎‎های ترافیکی دیگر در مناطق مهرآوران، آزادشهر و قاسم آباد خبر داد و گفت: در سال گذشته رانندگان تاکسی و اتوبوس شهر یزد نیز آموزش‎های لازم در مورد ترافیک را فراگرفتند.

شفیعی از نصب جداکننده‌‌های مسیر رفت و برگشت در برخی معابر پرتردد شهر مانند خیابان آیت الله کاشانی و تقاطع‎‎های پرحادثه خبر داد و گفت: تمام تقاطع‎‎های شهر با نصب ۷۴ دوربین نظارتی ساماندهی شده و در معابر نیز ۴۰ دوربین کنترل سرعت فعالیت دارند.

وی از اصلاح هندسی ۵۰ مورد معابر و تقاطع‏‏ها در راستای کاهش تصادفات سطح شهر را نیز یادآور شد و بیان کرد: خوشبختانه این اقدامات باعث شده که آمار تلفات تصادفات درون شهر یزد که در سال ۹۳ معادل شهر حدوداً هفت میلیونی تهران برابری می‎‎کرد، کاهش قابل توجهی پیدا کند به نحوی که به لحاظ کاهش تلفات جرحی و فوتی در سال گذشته رتبه‎‎های برتر کشور را به خود اختصاص دهد.

این مسئول یادآور شد: حداقل سرعت در معابر یزد نیز از ۸۰ کیلومتر در ساعت به ۶۰ تا ۶۵ کیلومتر کاهش یافته که تاثیر مثبتی در کاهش تلفات سوانح درون شهری داشته است.

وی از وجود ۴۵۰ هزار موتورسیکلت در شهر یزد و ۱۲ کارخانه تولید این وسیله نقلیه در یزد خبر داد و گفت: متاسفانه یکی از دغدغه‎‎های ترافیکی شهر موتورسیکلت‎‎ها و راکبان آنها هستند که کنترل سرعت آنها در حال حاضر تنها از طریق سرعت‎‎گیرهای معابر ممکن است.

وی با اشاره به این که در سال گذشته ۱۸۰ ایستگاه اتوبوس جدید ساخته و ۴۵۰ ایستگاه نیز کف‌‌سازی شد، اعلام کرد: پارسال  80 درصد خیابان‎‎های یزد و خطوط عابرپیاده سطح شهر به ویژه در بافت تاریخی و گردشگری شهر خط کشی شدند.

شفیعی از یک میلیون مترمربع آسفالت معابر شهر یزد با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان، ۱۰۰ هزار مترمربع پیاده‎‎روسازی با اعتبار هفت میلیارد تومان، ایجاد تقاطع غرهمسطح آیت الله خاتمی با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان، بهسازی پارک باغ ملی و ایجاد آبنمای خشک با ۶۲۰ میلیون تومان و اصلاح هندسی بلوار مناجات به شهرک مهرآوران و ساماندهی پارک مهرآوران را از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه زیربنایی شهر در سال گذشته ذکر کرد.

وی با اشاره به کف‎‎سازی میدان امیرچخماق با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان و بدنه‏‏سازی و کف سازی خیابان قیام و میدان شاه طماسب با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان، افزود: در این طرح ۱۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع آسفالت این معبر جمع‎‎آوری و  4800 مترمربع سنگ کاری شده و قرار است براساس طرح جامع ترافیک، طرح پیاده‎‎رو شدن آن از ۱۵ فروردین ماه سال جاری ادامه پیدا کند.

معاون ترافیک شهرداری یزد در ادامه به پیشرفت ۶۰ درصدی پارکینگ طبقاتی خیابان فرخی با اعتبار ۴.۵ میلیارد تومان خبر داد و اظهار کرد: مرمت کتابخانه مرکزی در سال گذشته با هزینه ۲.۵ میلیارد تومان انجام شده است.

وی از تکمیل آتش‎‎نشانی آزادشهر با اعتبار ۱.۲ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در سال جاری نیز تکمیل آتش‎‎نشانی‎‎های محمودآباد و مهرآوران دنبال می‎‎شود.

شفیعی یکی از برنامه‎‎های این معاونت در سال جدید را مسقف کردن پایانه‎‎های مسافری دورن شهری ذکر کرد و گفت: براساس طرح جامعه ترافیک شهر یزد، در سال آینده یک طرفه‎‎سازی خیابان‎‎های پرتردد شهر به ویژه در بافت مرکزی شهر یزد را آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به هزینه کردن ۴۵۰ میلیون تومان برای ساخت پل شهید قهاری سعید در سال گذشته، گفت: تکمیل این پل و دسترسی بلوار خلیج فارس به بلوار مدرس را در سال جاری دنبال خواهیم کرد.

شفیعی در پایان بررسی و در صورت نیاز مرمت پل تقاطع‎‎های غیرهمسطح شهر، مسقف شدن تقاطع مهدیه، توسعه پارک کوهستان و ایجاد آبنمای خلیج فارس، روشنایی پارکینگ‎‎ها و ایجاد مجموعه ۱۲۰ سکو در پارک بزرگ شهر برای اسکان مسافران را از دیگر برنامه‎‎های سال جاری ذکر کرد.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..