استاندار یزد:

روزی ۹ اشتغال جدید در استان یزد داشتیم/راه اندازی۷۵۰ واحد صنعتی جدید

پارسال با تلاش ستاد اقتصاد مقاومتی ، روزی 9 اشتغال جدید در استان داشتیم و 750 واحد صنعتی جدید هم ایجاد شد.

به گزارش یزدی نیوزاستاندار یزد با برشمردن فعالیت های استان در زمینه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته گفت در سال گذشته ، با تلاش ستاد اقتصاد مقاومتی ، روزی ۹ اشتغال جدید در استان داشتیم و ۷۵۰ واحد صنعتی جدید هم ایجاد شد.

  مهندس میرمحمدی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود:سال گذشته تلاش کردیم با توجه به رکود اقتصادی ، بسیاری از واحدهای صنعتی را که در معرض ورشکستگی بودند فعال نگه داریم و مانع از بیکاری کارگران شویم.

استاندار افزود:بانک ها هم در این زمینه به خوبی همکاری کردند و به این ترتیب هشتصد واحد توانستند به فعالیت خود ادامه دهند.

میرمحمدی با اشاره به شعار امسال ، اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت:خوشبختانه استان یزد از فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری و رونق تولید و اشتغال برخوردار است .  

استاندار ، نیروی انسانی تحصیلکرده ، مراکز متعدد علم و فناوری ، ظرفیت های منابع طبیعی مانند معادن و انرژی خورشیدی ، گردشگری ، بهداشت و درمان و فرهنگ و هنر را از جمله فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گزاری در استان دانست که می تواند برای رونق تولید و ایجاد اشتغال به کار گرفته شود.

میرمحمدی در مورد برنامه های امسال در استان گفت :بنا داریم صنایع موجود در استان را ساماندهی کنیم و نقایص و ایرادات آن ها از جمله در تکنولوژی ، مدیریت ، رقابت پذیری و بازار هدف رفع کنیم . 

استاندار افزود :سال به سال ریسک سرمایه گزاری بیشتر می شود و بنابر این تلاش می کنیم تا سرمایه گزاران و کارآفرینان استان به روز باشند .

میرمحمدی گفت: توسعه گردشگری با بهبود شرایط گردشگری ، ایجاد امکانات اقامتی ، محیط امن و شایسته برای گردشگران و استفاده از تمام ظرفیت بافت تاریخی و امکان تاریخی و دیدنی از برنامه های امسال ما در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است . استاندار با اشاره به این که عمده بیکاران استان فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند توسعه مراکز علم و فناوری و پژوهش را از دیگر محورهای کاری امسال برشمرد و گفت در این راستا ، سال گذشته منطقه ویژه علم و فناوری در استان ایجاد شد و کار خود را شروع کرد ، پارک علم و فناوری یزد توسعه یافت و مراکز رشد متعدد و مراکز شتابدهی به نوآوری و شرکت های نوپا یا استارت آپ های متعدد ایجاد شد .

استاندار افزود:در حوزه بهداشت و درمان ، امکانات خوبی برای اشتغال و فعالیت پزشکان وداروسازان در استان وجود دارد . به گفته میرمحمدی در زمینه منابع طبیعی هم در حوزه گردشگری ، فضای سبز ، بهبود شرایط آب و هوایی و استفاده از انرژی خورشیدی فرصت های خوبی برای تولید و اشتغال وجود د ارد .

استاندار گفت: رشد اقتصادی در استان اقتصاد دانش بنیان است و ستاد اقتصاد مقاومتی امسال هم همچون پارسال با قوت به وظیفه خود ادامه خواهد داد .

میرمحمدی در پایان اظهار امیدواری کرد: تقویت مناسبات منطقه ای و بین المللی منجر به افزایش مبادلات تجاری و رونق اقتصادی بیشتر استان شود.

بخش نظردهی بسته شده است..