راهنمایی ۸۶ هزار مسافر نوروزی بوسیله هلال احمر استان یزد

no-thumbs

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: از ابتدای طرح 25 اسفند با تلاش اعضای جوان این جمعیت بیش از 86 هزار نفر از مسافران نوروزی برای دریافت خدمات متنوع فرهنگی و امدادی به پایگاه‌های نوروزی جمعیت هلال‌احمر این استان مراجعه کرده‌اند.

به گزارش یزدی نیوزحامد صدیقی افزود: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده، یکهزار و ۷۷مسافر در خیمه‌های این جمعیت به اقامه نماز پرداختند و یکهزار و ۳۳۷کودک نیز در فضای دوستدار کودک حضور پیدا کردند.
وی افزود: بهره‌مندی یکهزارو ۷۲۷ نفر از ایستگاه‌های سلامت نیز از دیگر خدمات سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از آغاز طرح نوروزی تا‌کنون بوده است.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد اضافه کرد: با حضور بیش از ۴۰۴ عضو جوان در روز این طرح نوروزی در هشت روز گذشته و در ۲۶ پست طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، بیش از ۳۷هزار نقشه و ۶۱هزار و۲۶۷ مورد دیگر اقلام فرهنگی شامل سی دی، بروشور و سایر اقلام فرهنگی میان مسافران توزیع شده است.
به گفته صدیقی، طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از تاریخ بیست و پنجم اسفند آغاز و تا چهاردهم فروردین ماه امسال ادامه دارد که با هدف پیشگیری از تصادفات و داشتن سفر ایمن وسالم در ایام نوروز با همکاری سازمان‌های مرتبط و تلاش جوانان داوطلب اجرا و سعی می‌شود از موازی کاری با سایر سازمان‌های متولی در این امر پرهیز شود.
وی اهداف این طرح را‌، نمایش توان عملیاتی تیم‌های بشر دوستانه جوانان هلال‌احمر و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها‌، ترویج فرهنگ پیشگیری از طریق ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی مردم در امر حوادث و سوانح کشور و معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های هلال احمر در ارائه خدمات امدادی و بشر دوستانه دانست.
وی تصریح کرد: برگزاری چهارمین جشنواره ملی عکس و فیلم با موضوع همیاری‌، نوع‌دوستی و کمک در ایام نوروز از دیگر برنامه‌های این طرح است که مسافرین می‌توانند در این جشنواره شرکت و آثار خود را برای هلال احمر ارسال کنند.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..