مراکز بوم‌گردی تجربه یک زندگی سنتی

no-thumbs

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد مراکز بوم‌گردی در استان را تجربه یک زندگی سنتی دانست و گفت: تاکنون ۱۲۰ مجوز در استان صادر شده است.

به گزارش یزدی نیوزمعاون سرمایه‌گذاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزدصبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: در بحث مراکز بوم گردی تاکنون ۱۲۰ مجوز در استان صادر شده و در سال ۹۵، ۴۷ مرکز به بهره برداری رسید.
نصیری افزود: بوم‌گردی در استان تجربه یک زندگی سنتی و راحتی است که باعث جذب گردشگر نیز می شود و در کشور سه استان اصفهان، یزد و فارس در این زمینه مطرح هستند.
معاون سرمایه‌گذاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به ۱۰ مجتمع‌ بین‌راهی گفت: در مسیرهای یزد به اصفهان پنج مجتمع در حال احداث است که دو مورد افتتاح خواهد شد.
نصیری ادامه داد: در مسیر استان سمنان نیز یک مورد و در مسیر خراسان رضوی به یزد در ساغند یک مورد در دست احداث است که تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی عنوان کرد: دو مجتمع نیز در مسیر استان فارس در حال احداث است که یک مورد آن بهره‌برداری شده و یک مورد دیگر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون سرمایه‌گذاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تصریح کرد: ۷۰ دفتر خدمات گردشگری و آژانس های مسافرتی در استان وجود دارد و ۷ مرکز اطلاع رسانی دائم و ۱۰ مرکز موقت نیز در حال فعالیت هستند.

منبع: ایکنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..