طرح آرامش بهاری از ۲۷ اسفند‌ماه در یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری ۲۷ اسفند‌ماه در یزد آغاز به کار می‌کند، از حضور روحانیون مسلط به زبان‌های خارجی در طرح آرامش بهاری یزد خبر داد.

 حجت الاسلام و المسلمین حسین زارع‌زاده با اشاره به اینکه استان یزد یکی از استان‌های گردشگرپذیر کشور به حساب می‌آید اظهار داشت: یکی از مهمترین مکان‌هایی که مسافران نوروزی در طول سفرهای خود انتخاب می‌کنند، بقاع متبرکه است.

وی تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مسافران نوروزی، امسال برای هفتمین سال متوالی، طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه و امامزادگان یزد برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه امسال این طرح در ۵۵ بقعه متبرکه یزد برگزار می‌شود، گفت: یکی از مهمترین اهداف اجرای این طرح، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی به عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است.

زارع‌زاده ادامه داد: طرح آرامش بهاری یزد ۲۷ اسفند با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور آغاز به کار کرده و تا ۱۷ فروردین ادامه پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: باید تسهیلات و جذابیت‌هایی فراهم شود که مردم به ویژه نسل جوان امامزادگان و بقاع متبرکه را برای حضور در لحظه تحویل سال انتخاب کرده و از برنامه‌های معنوی آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد تصریح کرد: در کنار طرح آرامش بهاری و در راستای توجه بیشتر به مباحث معنوی و دینی، طرح خیمه‌های معرفت هم در امامزادگان یزد اجرایی می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: امسال ۲۵ خیمه معرفت در جوار امامزادگان لازم التعظیم یزد برگزار می‌شود و با بهره‌گیری از روش‌های تحلیل‌گری نوین دینی و معرفتی، به زائران خدمات‌رسانی می‌شود.

زارع‌زاده گفت: در راستای اجرای این دو طرح، ۶۲ نفر از مبلغان بومی و اعزامی از قم در زمینه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی و سوال‌های زائران و مسافران به صورت تخصصی پاسخ می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه تعدادی از این روحانیون به زبان‌های انگلیسی و عربی هم تسلط دارند، خاطرنشان کرد: توجه به مسائل شرعی، ارائه مشاوره‌های فردی و خانوادگی و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله اقداماتی است که در خیمه‌های معرفت و همچنین طرح آرامش بهاری به گردشگران و زائران ارائه می‌شود.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..