اجرای طرح آرامش بهاری در ۵۵ بقه متبرکه یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد  از اجرای طرح آرامش بهاری امسال در ۵۵ امامزاده و بقعه متبرکه یزد خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین «حسین زارع زاده» در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد، اظهار کرد: سازمان اوقاف علاوه بر ویژه برنامه‌هایی که در طول سال و در موالید و وفا‌ت‌ها دارد، ۵ ویژه برنامه خاص برگزار می‌کند که از بین این موارد، ویژه برامه آرامش بهاری از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: ویژه برنامه آرامش بهاری برگرفته از فرمایش حضرت امام خمینی(ره) است که فرمودند ما می‌خواهیم مردم در کنار این بقاع در آرامش بسر ببرند.

زارع‌زاده با بیان این که امسال هفتمین سال متوالی است که این ویژه برنامه در کل کشور برگزار می شود، ادامه داد: در استان یزد این طرح در ۵۵ بقعه متبرکه و امامزادگان علاوه بر مسجد جامع کبیر یزد، مسجد و تکیه امیرچقماق با حضور ۶۰ مبلغ بومی و اعزامی از حوزه علمیه قم برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خاطرنشان کرد: به جهت فضایی که در یزد و به ویژه در مسجد جامع کبیر و محوطه امیرچقماق داریم و گردشگران خارجی زیادی در این فضاها هستند، تعدادی از مبلغان مسلط به زبان انگلیسی هم هستند.

وی با تاکید بر این که مکان‌های گردشگری و تاریخی یزد اکثریت موقوفه هستند، گفت: آمادگی داریم با مجموعه میراث فرهنگی همکاری لازم را داشته باشیم و مبلغان را به این مکان‌ها اعزام کنیم.

زارع زاده در پایان اجرای طرح خیمه های معرفت را یکی دیگر از برنامه‌های اوقاف در ایام نوروز دانست و گفت:امسال در ۲۵ امامزاده، خیمه‌های معرفت با حضور مبلغانی که در طرح آرامش بهاری حضور دارند، برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..