رقابت ۲۰۰ راس اسب در کورس اسب‌دوانی بهاره یزد

به گزارش یزدی نیوزرقابت‌های کشوری کورس اسب‌دوانی بهاره یزد همزمان با آغاز سال جدید و به مدت شش هفته متوالی برگزار می‌شود.

«احمد زارع‌ پور اشکذری» رییس هیات سوارکاری استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، در این باره گفت: این رقابت‌ها امسال از هیجدهم فروردین‌ماه آغاز و به مدت شش هفته هر جمعه در محل مجموعه سوارکاری صفاییه شهر یزد دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به حضور ۱۲۰ تا ۱۳۰ راس اسب در این رقابت‌ها در سال‌های گذشته، پیش‌بینی کرد امسال بالغ بر ۲۰۰ راس در این رقابت‌ها باهم رقابت کنند.

زارع‌پور با اشاره به جایگاه استان یزد در پرورش اسب اصیل عرب، اظهار کرد: رقابت‌های اسب‌دوانی هر ساله در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود ولی استان یزد در برگزاری مسابقات اسب عرب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بیشترین شرکت‌کننده را در این شاخه دارد.

وی در این باره خاطرنشان کرد: استان یزد بیش از پنج هزار راس اسب عرب از مجموع شش هزار و ۸۰۰ راس اسب عرب کشور را در خود جای داده است و این در حالی است که بالغ بر ۲۷۰ باشگاه و مرکز پرورش اسب از مجموع ۵۰۰ باشگاه کشور یعنی نیمی از این باشگاه‌های کشور نیز در این استان قرار دارند.

وی اذعان کرد: البته رسیدن به چنین جایگاهی مرهون تلاش‌های بی‌وقفه بخش خصوصی و عوامل اجرایی سوارکاری و صنعت اسب استان یزد است که جای قدرددانی دارد.

رییس هیات سوارکاری استان در پایان نیز با اشاره به برگزاری کورس اسب‌دوانی کشوری پاییزه یزد، یادآور شد: هر ساله ۱۲ هفته مسابقات سوارکاری در استان برگزار می‌شد ولی در سال آینده شاهد برگزاری این رقابت‌ها در ۱۵ هفته خواهیم بود.
 

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..