مردم امسال عید کمتر پرتقال بخورند

به گزارش یزدی نیوز، رئیس اتحادیه میوه و تره بار گفت: اگر مردم طبق شب عید سال های قبل پرتقال بخرند حدود ۱۲۰ هزار تن پرتقال نیاز داریم، اما به مردم توصیه می کنیم که امسال پرتقال را از سبد میوه های اصلی پذیرایی عید خارج کنند تا نیازی به واردات این میوه نباشد.

مهاجران رئیس اتحادیه میوه و تره بار با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار در اوایل آذر برفی بی سابقه در شمال کشور بارید، گفت: با توجه به اینکه تولید ما از مصرف بیشتر است اگر این اتفاق نمی افتاد الان می توانستیم صادر کنیم.
 
مهاجران ادامه داد: البته با کشورهایی مانند ترکیه نمی توانیم رقابت کنیم زیرا قیمت تمام شده آنها بسیار پایین تر از ماست.
وی با بیان اینکه تولیدات ما از نظر کیفیت و طعم در جهان بی نظیر است، افزود: باید چاره ای در این زمینه اندیشی کنیم.
 
مهاجران با اشاره به اینکه امسال حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن پرتقال در شرق مازندران تولید شد، گفت: حتی یک کیلوگرم از این محصولات به انبار نرفته و آنچه هم که ذخیره شد کم آب است.
 
رئیس اتحادیه میوه و تره بار افزود: در غرب مازندران هم ۸۰۰ هزار تن پرتقال تولید شد که نیمی از آنها قابل استفاده است که نگه داشته اند تا شب عید به بازار عرضه کنند.
مهاجران با اشاره به واردات پرتقال از سوی دولت ، گفت: وارد نمی کردیم خیلی بهتر بود اما فشارها برای واردات بسیار زیاد بود.
 
رئیس اتحادیه میوه و تره بار با بیان اینکه قاچاق در مرزهای ما بیداد می کند، افزود: برخی میوه ها مانند گیلاس، انگور شیلی و زرد آلو با هزینه گران به بازار ایران وارد می شود که اصلا ضرورتی ندارد و باید جلوی قاچاق را بگیریم.
 
وی اضافه کرد: در جنوب هم پرتقال کافی در سردخانه وجود ندارد به همین علت دولت وارد کرد.
به گزارش تسنیم، مهاجران گفت: اگر مردم طبق شب عید سال های قبل پرتقال بخرند حدود ۱۲۰ هزار تن پرتقال از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین نیاز داریم، اما به مردم توصیه می کنیم که امسال پرتقال را از سبد میوه های اصلی پذیرایی عید خارج کنند تا نیازی به واردات این میوه نباشد.
 
رئیس اتحادیه میوه و تره بار ادامه داد: اتحادیه ها و بار فروشان آمادگی دارند که پرتقال را به قیمت سه هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسانند.

بخش نظردهی بسته شده است..