بازسازی ۳۰۰۰ کلاس فرسوده استان یزد

به گزارش یزدی نیوزرییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‎ساز استان یزد با اشاره به نیاز استان به ساخت ۶۰ مدرسه جدید و بازسازی ۳۰۰۰ کلاس فرسوده، خواستار مشارکت دولت با مجمع خیرین مدرسه ‏‏ساز در این رابطه شد.

«محمدحسین رادمنش»  در جمع خبرنگاران با اشاره به سابقه قریب دو دهه فعالیت این مجمع در استان یزد، اظهار کرد: البته فعالیت‎‎های خیری در استان یزد از گذشته‏‏‌های دور وجود داشته به نحوی که بسیاری از آب انبارها و قنوات و بسیاری از دیگر اماکن تاریخی یزد جزو موقوفات افراد خیر هستند.

وی با بیان این که افراد خیر بیش از این که درد خودشان برایشان مهم باشد، رفع درد دیگران برایشان اهمیت دارد یا به عبارتی دارای درد روحی هستند، ادامه داد: در حال حاضر ۲۱۰۰ خیر مدرسه‎ساز و مدرسه‎‎یار در این مجمع استان عضویت دارند.

رادمنش گفت: مجمع خیرین مدرسه‎‎ساز استان تنها از خیرینی که در حوزه مدارسی که خدمات رایگان به دانش‎آموزان ارائه می‏‏‌دهند، حمایت می‎‎کند.

وی در این باره به برنامه تکریم از خیرین مدرسه ‏‏ساز استان به صورت سالانه اشاره و تصریح کرد: در همین راستا ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۶ نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان با حضور ۱۰۰۰ خیر مدرسه‎‎ساز و مدرسه‌‏‏یار برگزار خواهد شد. یکی از اهداف برگزاری این همایش علاوه بر تکریم خیرین  جلب مشارکت‏‏های بیشتر از سوی مردم و خیرین است.

وی در این رابطه از ابتکار استان مبنی بر راه‎‎اندازی طرح قطره از چهار سال پیش خبر داد و گفت: براساس این طرح تمام مردم و حتی دانش‎آموزان می‎‎توانند با کمک به ساخت و تجهیز مدارس از طریق شماره حساب ۱ – 6344444-822-3402 بانک انصار شعبه امام رضا(ع) واقع در خیابان آیت الله کاشانی، خود را در زمره خیرین مدرسه‏‏‌ساز و مدرسه یار استان درآورند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: متاسفانه ۳۵ درصد از ۸۸۰۰ مدرسه استان یعنی ۳۰۰۰ کلاس درس در استان، فرسوده و نیازمند بازسازی هستند که این امر نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

رییس هیات مدیره خیرین مدرسه‎‎ساز استان گفت: مجمع خیرین مدرسه‎‎ساز استان در پیشنهادی به دولت تعهد کرده است در صورتی که دولت در بازه زمانی پنج ساله ۲۵۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص دهد، به همین میزان خیرین مدرسه ساز اعتبار برای این منظور در نظر می‏‏‌گیرند.

وی اظهار کرد: هر چند بخش دولتی در خصوص این تعهد اقدامی نکرده ولی تنها در سال جاری ۴۰ میلیارد تومان اعتبار ساخت ۳۷ باب مدرسه از سوی خیرین تامین شده است و امیدواریم که دولت نیز به تعهد ۵۰ درصدی خود در این خصوص عمل کند.

رادمنش خاطرنشان کرد: در حالی که امسال خیرین کشور ۹۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و  تجهیز مدارس هزینه کرده‎‎اند، دولت تنها ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

وی با اشاره به این که ۵۵ درصد از دانش‎‎آموزان استان در شهر یزد متمرکز هستند، اظهار کرد: به تبع بیشترین مشکل و کمبود مدارس استان مربوط به شهر یزد است ولی بیشترین کمک خیرین از ناحیه خیرین شهرستان میبد صورت می‎‎گیرد.

این مسئول یادآور شد: با توجه به توسعه استان و به ویژه ساخت مسکن‎‎های مهر، هم‎‎اکنون علاوه بر مدارس موجود در استان نیازمند ساخت ۶۰ باب مدرسه جدید هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که همانطور که فرهنگ تقدس حفظ و حراست از مساجد و حسینیه‏‏‌ها در بین آحاد جامعه وجود دارد، حراست از مدارس نیز به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

رادمنش، یکی از اقدامات استان برای ارتباط بیشتر خیرین و مدارس را طرح هیات امنایی مدارس ذکر کرد و گفت: در قالب این جلسات هیات امنایی که خیرین نیز عضو آن هستند، خیرین این مدارس در برنامه‏‏‌های جشن و مناسبت‎‎های مدرسه شرکت می‎‎کنند.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..