۱۰۰۰ تخت اسکان در واحدهای بوم‌گردی یزد ایجاد شد

no-thumbs

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: با راه‌اندازی 46 واحد بوم‌گردی در سطح استان یزد، هزار تخت اسکان در این واحدها ایجاد شد و روستاهای هدف گردشگری اکنون آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

به گزارش یزدی نیوزفاطمه دانش‌ یزدی با اشاره به استقبال مردم از راه‌اندازی واحدهای بوم‌گردی در سطح  استان اظهار داشت: به تازگی در شهرستان بافق به دلیل وجود ظرفیت‌های کویرنوردی دو واحد بوم‌گردی افتتاح شده است.

وی عنوان کرد: این واحدها شامل بوم‌گردی روستای قطرم و بوم‌گردی روستای شادکام است که با توجه به کویری بودن و گرم بودن شهرستان بافق، یک ظرفیت ییلاقی در این دو روستا وجود دارد و این امر سبب استقبال از واحدهای بوم‌گردی خواهد شد.

دانش یزدی ادامه داد: معماری خاص و طبیعت بسیار زیبای این دو روستا سبب شده واحدهای بوم‌گردی حتی مورد استقبال اهالی شهرستان بافق نیز قرار گیرد و به طور قطع شاهد استقبال گردشگران خارج از استان نیز خواهیم بود.

وی تأکید کرد: ایجاد واحدهای بوم‌گردی هم استقبال بیش از پیش گردشگران داخلی و خارجی از مناطق روستایی را به دنبال خواهد داشت و هم برای جوانان و اهالی روستاها شغل ایجاد خواهد کرد و سبب ماندگاری آنها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان یزد ۴۶ واحد بوم‌گردی راه‌اندازی شده که این واحدها ظرفیت اسکان هزار تخته دارند و آمادگی دارند در ایام نوروز به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی خدمات‌رسانی کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: این واحدها بتوانند زیرساختی مناسب برای توسعه گردشگری در روستاهای استان باشند و به شناخته شدن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این مناطق بکر و زیبا کمک کنند.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..