استاندار یزد:

۷۰ درصد مالیات استان یزد از ۴ واحد بزرگ صنعتی و معدنی تامین می‌شود

استاندار یزد با اشاره به اینکه از طلافروشان یزد مالیات اضافه گرفته نشده، گفت: ۷۰ درصد مالیات استان یزد از ۴ واحد بزرگ صنعتی و معدنی تامین می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمد میرمحمدی در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی یزد اظهار داشت: گزارش‌های ارائه شده در زمینه اقتصاد مقاومتی یزد، حکایت از اقدامات ارزشمندی دارد که توسط بخش خصوصی و دولتی در یزد انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های بخش خصوصی یزد در زمینه اقتصاد مقاومتی همراه با نوآوری است ،گفت: باید از ۲۰ سال قبل روی این اقدامات بخش خصوصی فعالیت می‌کردیم و از علم، اطلاعات و تجارب بخش خصوصی بهره می‌گرفتیم.

میرمحمدی با اشاره به اینکه اقدامات بخش خصوصی از جمله تشکیل امداد صنعت کمک زیادی برای رفع مشکلات صنعتی استان یزد است، گفت: امداد صنعت پشتوانه خوبی برای صنایع استان یزد به حساب می‌آید و می‌تواند نقش بالایی در توسعه واحدهای تولیدی استان یزد ایفا کند.

استاندار یزد به احصای مشکلات صنایع یزد در ۱۱ حوزه اشاره کرد و گفت: این که مشکلات در محافل و مجالس و کارگروه‌های ذیربط بررسی و راهکارهای رفع مشکل ارائه شده، نشان دهنده اهتمام بخش‌های مخلتف برای رفع مشکلات است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه کاهش مشکلات صنایع، ۴۹ حوزه از مشکلات صنعت در کشور احصا شده و در کارگروه‌ها پیگیری لازم در زمینه رفع آن صورت گرفته است.

میرمحمدی با تاکید بر لزوم شفاف بودن اطلاعات و آمارها در حوزه‌های مختلف، گفت: الان وضعیت صنایع در استان یزد به صورت کامل مشخص و شفاف است و می‌توانیم در فعالیت‌هایمان با یک مبنای صحیح کار را دنبال کنیم در صورتی که سال‌ها دلمان به یک آمار غیر واقعی خوش بوده است.

استاندار یزد افزود: تشکیل کلینیک مشاوره صنعت، معدن و تجارت می‌تواند در افزایش کیفیت تولید و فروش محصول نقش قابل توجهی داشته باشد.

وی عنوان کرد: همیشه یکی از ضعف‌های بسیار بزرگی که احساس می‌شد، این بود که ما رابطه بین دانشگاه و صنعت نداشتیم ولی الان بخش خصوصی در این زمینه قدم جلو گذاشته و در راستای تقویت این رابطه است.

میرمحمدی با بیان اینکه در استان یزد مالیات زیادی از طلافروشان دریافت نمی‌شود، گفت: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که استان یزد در این زمینه به نسبت خیلی از استان‌ها وضعیت بهتری هم دارد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: الان ۷۰ درصد مالیات استان یزد از ۴ واحد بزرگ صنعتی و معدنی تامین می‌شود و اینطور نیست که از واحدهای کوچک بیشترین مالیات را دریافت می‌کنیم.

وی یکی از مشکلات اقتصاد کشور و استان یزد را عدم رابطه با بازارهای هدف دانست و گفت: علاوه بر اینکه هیئت‌های اقتصادی خارجی به سراغ ما می‌آیند، ما هم باید به دنبال بازاریابی و ارتباط با بازارهای مختلف جهانی باشیم.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..