یزد ۹۵ را نمی‌توان با قوانین ۱۳۳۵ مدیریت کرد

به گزارش یزدی نیوزمعاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به خلا قانونی در قوانین شهری اشاره کرد و گفت: نمی‌توان شهرهای سال ۱۳۹۵ را با قوانین ۶۰ سال پیش مدیریت کرد .
«سیدمحمدرضا سیدحسینی» در نشست مجمع نمایندگان یزد با شهرداران سراسر استان، اظهار کرد: اکنون بسیاری از قوانین حوزه شهری بر اساس مسائل کلان‌شهرها تصویب می‌شود که این مشکل نیز مدیریت حوزۀ شهری در یزد را تحت‌الشعاع قرار داده است .

وی با بیان این که نمی‌توان با قوانین سال ۱۳۳۵ شهرهای سال ۱۳۹۵ را مدیریت کرد،‌ گفت: شهرداران استان یزد در تصمیم‌گیری مسائل شهری دچار مشکل هستند، شهرداران در انجام برخی کارها متوقف می‌شوند که دلیل آن نیز خلاهای قانونی است .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح کرد: بسیاری از مشکلات حوزۀ شهری را به دلیل خلأ قانونی نمی‌توان حل کرد زیرا انجام امور شهری توسط شهرداران، آنان را با احضار دادیار و دادگاه مواجه می‌کند و این در حالی است که شهرداران استان یزد گاهی نمی‌توانند شهرهای سال ۱۳۹۵ را با قوانین سال ۱۳۳۵ و نیز بر اساس مسائل کلان‌شهرها مدیریت کنند .

این مقام مسئول با اشاره به نزدیکی به ایام نوروز، خطاب به شهرداران افزود: به نظر می‌رسد شهرهای استان هنوز برای استقبال از مسافران نوروزی به طور کامل آماده نشده‌اند از این‌رو، از شهرداران خواستاریم برای آماده‌سازی فضای شهری برای استقبال از نوروز بکوشند .

گفتنی است؛ در این نشست شهرداران سراسر استان به بیان مشکلات مشترک شهرداری‌ها پرداختند و از آن میان تعیین تأمین منابع مالی، به‌روز رسانی مقررات شهرداری‌ها، مصونیت حقوقی شهرداران، توزیع ارزش افزوده در شهرها، کاهش تنوع استخدامی شهرداری‌ها و کاهش تبعیض در منابع درآمدی ناشی از ارزش افزوده را خواستار شدند

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..