رییس مجمع نمایندگان استان:

سهم مالیات یزد در بودجه سال آینده ۸۷میلیارد تومان کاهش یافت

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم مالیات این استان در بودجه سال آینده یکهزار و 457 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که با تلاش نمایندگان 87 میلیارد تومان آن کاهش یافت.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا تابش در نشست شورای برنامه ریزی استان یزد در تشریح وضعیت بودجه سال ۹۶ کشور گفت: در تدوین برنامه بودجه احکامی خوبی داشتیم و ۳ردیف بودجه های استانی به ۶ ردیف ارتقا یافت .
وی افزود:توجه به شاخص های اقتصادی در استان ها در لایحه بودجه کاملا مشهود است ضمن آنکه بودجه ۲ درصدی نفت برای مناطق محروم به ۳درصد افزایش یافت و استان ها می توانند از این ظرفیت استفاده مطلوبی داشته باشند.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد به اختصاص ۲۷ درصد بودجه مالیات بر ارزش افزوده به ورزش اشاره کرد و گفت: ورود یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به بخش ورزش و مجوز توزیع ۸۰درصدی توزیع آن در استان ها برای کمک به ورزش کار بسیار خوبی در مجلس است.
تابش پیرامون اصلاح درآمدهای استانی هم گفت : دولت سرجمع درآمدهای استانی را ۹ درصد افزایش داده و برای این کار واقعیت را ملاک عمل قرار داده اند و در عین حال سهم مالیات در نظر گرفته شده از بالای ۹درصد تا رسیدن به این عدد برای استان یزد کاهش یافت.
وی درباره مالیات حقوق کارمندان اظهار کرد : سهم معافیت مالیات این بخش از حقوق ۱.۵ میلیون تومان به ۲ میلیون تومان کاهش یافت که آثار و بازتاب های بسیار خوبی در جامعه خواهد داشت.
نماینده اردکان از اجرای طرح احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و افزود: این طرح برای ترمیم حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده اما نباید تصور شود حقوق همه باید بالای ۲ میلیون شود یعنی چون بار ملی زیاد است از زیر ۲میلیون تومان شروع می شود.
تابش در ادامه با اشاره به لزوم حفظ بودجه عمومی از نوسان های قیمت ارز و نفت در بازار و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: برای این کار ۱۰۰ هزارمیلیارد تومان سهم بودجه عمومی نفت را از این نوسانات معاف کردیم .
وی کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و ناتوان در پرداخت دیه با دادن وام ، اضافه کردن ۳هزار میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش ، ۹۹۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستایی ، ۹۹۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و ۳۳۰ میلیارد تومان افزایش بودجه صدا وسیما برای تولید فیلم ها و سریال های فاخر بخشی از مصوبات مجلس بوده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد تصریح کرد: افزایش بودجه قوه قضائیه برای استخدام کادر قضایی و تسریع در رسیدگی به پرونده ها، افزایش بنیه توان دفاعی ، اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای تامین قیر رایگان به منظور آسفالت راه های روستایی و کوچه های روستایی، افزایش سقف وام ازدواج به ۱۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین و الزام بانک ها به پرداخت آن ظرف یک ماه و نیز افزایش میانگین ۱۰درصد با نگاه به کارمندان با درآمد پایین از دیگر مصوبات بودجه سال ۹۶ بود.
همچنین در این نشست نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی از سفر اعضای فراکسیون زنان مجلس به یزد در فرودین ماه سال آینده خبر داد وگفت: امیدواریم مدیران زن استان از این فضا استفاده کرده و از نمایندگان این فراکسیون استقبال کنند.
سیدابوالفض موسوی بیوکی با اشاره به تهیه لایحه بودجه برنامه ششم توسعه کشور خواستار تهیه برش استانی و پیگیری از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد.
وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات شوراها اظهار کرد: باید برای انتخابات به گونه ای فرهنگ سازی شود تا نامزدها با ارائه برنامه چهار ساله و تخصص های لازم وارد عرصه شوند.
نماینده یزد با اشاره به بررسی شعار شهر الکترونیک با همکاری دانشگاه یزد نیز گفت: باید افراد داوطلب برای حضور در انتخابات شوراها برنامه های خود را در زمینه شهر الکترونیک ارائه کنند تا مردم بتوانند گزینه های مناسب را با توجه به لیست ها و گروه ها انتخاب کنند.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..