گزینه احتمالی اصلاح طلبان برای شهرداری

به گزارش یزدی نیوزروزنامه افکار نوشت: اردیبهشت ماه امسال بود که ماجرای « فیش های حقوقی نجومی » برخی مدیران دولتی ازطریق شبکه‌های اجتماعی فاش شد و بهت سنگینی در کشور ایجاد کرد.
 

یکی از سرشناس ترین نجومی بگیران دولت، «صفدر حسینی» رئیس سابق صندوق توسعه ملی بود که وی را می توان به عنوان پدیده دولت روحانی دانست.
 
براساس مدارک موجود و اخبار منتشرشده، صفدر حسینی در سال ۹۴ در مجموع حدود ۶۸۶ میلیون تومان بابت حقوق از صندوق توسعه ملی دریافت کرده است. به معنای دیگر این فرد در هر ماه بیش از ۵۷ میلیون تومان از بیت المال دریافتی داشته است این در حالی است که مجموع فعالیت ها و کارایی صندوق تحت مسئولیت وی حتی به اندازه یک بانک کوچک هم نیست!
 
با این وجود، علی رغم اینکه دولت یازدهم در ابتدا مدعی برخورد با نجومی بگیران بود اما از برخورد قاطع با صفدر حسینی باز ماند (یا حداقل در خوشبینانه ترین حالت از برخورد با وی صرف نظر کرد) و برخورد با وی تنها به استعفایش محدود شد.
 
ورود صفدر حسینی از پنجره دیگر
 
اما این مدیر نجومی بگیر پس از استعفایش ازصندوق ملی نه تنها در کنج خانه سکنی نگزیده است ، بلکه این روزها دارای منصب و سمت جدیدی شده و بنا به آنچه رسانه ها گزارش داده اند، وی از ریاست صندوق توسعه ملی، به ریاست هیئت مدیره صندوق ملی محیط زیست نقل مکان کرده است.
 

انتصاب صفدر حسینی به ریاست هیئت مدیره صندوق ملی محیط زیست این موضوع را تداعی می کند که در دولت روحانی بخش عمده ای از مسئولیت های اجتماعی معمولا در اختیار کسانی قرار می گیرد که به جای تدبیر برای حل مشکلات مردم به دنبال تأمین منافع خود هستند و گویا دولت به جای برخورد با متخلفین، حاشیه امنی برای آنان ایجاد کرده و با تغییر جایگاه آنان قصد بایگانی کردن پرونده تخلفات آنا را دارد.نکته جالب این که ریاست صندوق ملی محیط زیست زمانی به حسینی سپرده شده که ناکارآمدی در سازمان حفاظت از محیط زیست به اوج خود رسیده و مردم خوزستان و بخش های مختلف کشور با مشکلات عدیده ریست محیطی دست و پنجه نرم می کنند.
 

رویای شهرداری صفدر با تطهیر در محیط زیست
 
یک محاسبه منطقی به ما می گوید رسوایی حاصل از عملکرد مدیران نجومی بگیر، علی القاعده باید دولت را وادار می کرد از بکارگیری چهره هایی چون صفدرحسینی در جایگاه های مدیریتی جدید خودداری کند اما چه عاملی باعث شده تا چنین ریسک بزرگی صورت پذیرد و مشهورترین چهره حقوق های نجومی در راس هیات مدیره صندوق ملی حمایت از محیط زیست قرار گیرد.برخی آگاهان دلیل این کار را زد و بندهای سیاسی پشت پرده ای می دانند که در حال رخ دادن است.گویا قبل از افشای ماجرای فیش های حقوقی نجومی انتصاب صفدر حسینی به عنوان وزیر اقتصاد دولت روحانی قطعی شده بود اما به دلیل افشای حقوق نجومی او این اقدام متوقف شد.
 
صفدر حسینی از مهره‌های کلیدی جریان سیاسی اصلاحات است و اصلاح طلبان همواره از او به عنوان یکی از مدیران توانمند خود نام می برند ولذا به دنبال احیای او در یک جایگاه جدید هستند.
 

شهرداری تهران یکی از جایگاه هایی است که اصلاح طلبان صفدر حسینی وی را دارای توانایی اداره آن می دانند. اما با وجود ماجرای فیش های حقوقی، علی القاعده این امر دست نایافتنی است. فلذا می بایست صفدر حسینی در یک مسئولیت دیگر تطهیر و عادی سازی شود تا بعد از آن بتواند در قامت کاندیدای شهرداری ظاهر شود. انتصاب صفدرحسینی به عنوان رییس هیات مدیره صندوق حمایت از محیط زیست را با توجه به ارتباط تنگاتنگ معصومه ابتکار با جریان اصلاحات می توان از این دریچه نیز تحلیل کرد.

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.

بخش نظردهی بسته شده است..