تاکید استاندار یزد بر پیشگیری در کاهش حوادث

no-thumbs

استاندار یزد گفت: پیشگیری و رعایت اصول ایمنی و آمادگی لازم در بخش های مختلف در کاهش حوادث و آسیب های مختلف نقش اساسی دارد .

به گزارش یزدی نیوزسید محمد میرمحمدی در آیین افتتاح مرکز آموزش پدافند غیرعامل در یزد افزود: هر پیشرفتی ممکن است دارای آسیب‌هایی باشد که قطعا باید قبل از هر اتفاقی به دنبال پیشگیری بود.
وی ادامه داد: توجه نداشتن به مشکلات احتمالی رشد صنایع، آسیب‌های جدی به دنبال دارد و در این ارتباط باید متولیان امر و مردم وظایف خود را در خصوص اقدام های پیشگیرانه انجام دهند.
استاندار یزد گفت: با توسعه و پیشرفت تکنولوژی ضمن اینکه شاهد سهولت در کار مردم هستیم خود دارای برخی مشکلات ، تهدیدها و خطراتی است که اگر مورد غفلت قرار گیرد موجب آسیب می شود.
میرمحمدی افزود: در جامعه کنونی با صنایع مختلفی روبه‌رو هستیم که ضمن ایجاد فرصت قطعا خطرها و تهدیدهایی را به همراه دارد که اگر به آنها بی توجه باشیم ممکن است آسیبی به مردم و جامعه وارد شود.
استاندار یزد تصریح کرد: آسیب‌ها می‌تواند در زمینه بیماری‌ها ، گازهای شیمیایی و موارد دیگر باشد که افتتاح مرکز آموزش در استان نقش مهمی در کاهش و جلوگیری از برخی آسیب ها دارد.
میرمحمدی گفت: باید هم در زمینه پیشگیری و همچنین مقابله با مشکلات احتمالی بیش از گذشته آمادگی لازم را داشته باشیم و با ارائه راهکارهای مناسب دچار کمترین آسیب شویم.
نخستین مرکز آموزش و مهارت‌آموزی پدافند غیرعامل کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، استاندار یزد و جمعی از مسئولان استانی و کشوری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
در این مرکز آموزش پدافند غیرعامل در حوزه CBRNE شامل مواد شیمیایی، بیولوژِک، رادیو اکتیو، انفجاری و هسته‌ای به دستگاه‌ها، نهادها و مراکز مربوطه ارائه می‌شود.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..