یزد پایلوت طرح کشوری آموزش زوجین

no-thumbs

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: یزد به عنوان پایلوت طرح کشوری آموزش زوجین در آستانه ازدواج انتخاب شد.

به گزارش یزدی نیوزمجید رضازاده معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشورگفت: یکی از مشکلات مهمی که ما در کشور با آن روبه‌رو هستیم، بحث طلاق است.

 
  رضازاده  افزود: طبق منابع اگر ما آموزشها و مشاوره‌هایی را پیش از ازدواج برای جوانان داشته باشیم، می توانیم ۳۰ تا ۵۰ درصد این طلاق‌ها که عمدتا هم در یک تا ۵ سال نخست زندگی رخ می دهد را پیشگیری کنیم.
 
وی گفت: به همین دلیل سازمان بهزیستی برنامه آموزشهای پیش از ازدواج را با دارا بودن بیش از چهار هزار مدرس ازدواج و خانواده در کشور در دست انجام دارد.
 
رضازاده افزود: سازمان بهزیستی استان یزد با همکاری دادگستری، سازمان ثبت اسناد و ثبت احوال، کانون سردفتر داران استان توانسته برنامه‌ای را داشته باشد که این آموزشها را درموقع ثبت ازدواج به افراد ارائه و از این موقعیت برای انتقال آموزشها به افراد در حین ازدواج منتقل می‌شود.
 
وی ادامه داد: این اقدام همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن در استان یزد آغاز می شود  ان‌شاءالله با موفقیت آمیز بودن این برنامه، ما آن را در کل کشور گسترش می دهیم.
 
معاون تصریح کرد: یکی از دلایل عمده جدایی‌ها، طلاق‌ها و خشونت‌هایی که ممکن است در خانواده به طلاق کشیده شود و حتی خشونت‌هایی که در سطح جامعه به وجود می آید، نداشتن مهارت های اجتماعی و مهارت های زندگی است که باید از کودکی به افراد آموزش داد.
 
رضازاده افزود: پدران و مادران باید این آموزشها را خودشان فرا بگیرند تا بتوانند به کودکانشان منتقل کنند، همچنین مدارس هم باید به خوبی این مفاهیم و آموزشها را به دانش آموزان بیان کنند.
باشگاه خبرنگاران 
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..