خانه اسکواش یزد به صورت کامل بهره‌برداری می‌شود

به گزارش یزدی نیوز مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه اسکواش جایگاه خوبی در کشور دارد، گفت: خانه اسکواش یزد نیمه اول سال آینده به صورت کامل بهره‌برداری می‌شود.

مسعود شریعتی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: در توسعه ابلاغ‌های اعتبار در بحث پروژه‌های ورزشی مورد نیاز استان از جمله پروژه اسکواش، اقدامات بسیار گسترده و خوبی در یزد انجام شد.

وی با اشاره به جایگاه اسکواش استان یزد خاطرنشان کرد: امیدواریم که در نیمه اول سال آینده خانه اسکواش استان یزد به صورت کامل به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد عنوان کرد: سرانه ورزشی مردم یزد در زمینه امکانات اداره کل ورزش استان یزد ۶۱ سانتی‌متر مربع به ازای هر نفر است و در کل استان یزد با احتساب فضاهای ورزشی سایر دستگاه‌ها، نزدیک به ۸۷ سانتی‌متر است.

شریعتی با اشاره به اینکه استاندارد سرانه ورزشی به ازای هر نفر حداقل یک متر مربع فضای ورزشی مسقف است، گفت: لازم است در زمینه توسعه این سرانه اقدامات لازم صورت گیرد به ویژه در شهر یزد که این سرانه تنها ۲۷ سانتی‌متر است.

وی سرانه زمین چمن مصنوعی روستایی استان یزد ۲ زمین بود که با پیگیری‌های صورت گرفته، تعداد سهمیه استان یزد به ۱۲ مورد رسید و در ۹ شهرستان استان این زمین‌ها ایجاد می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با بیان اینکه ۶ مورد از این زمین‌ها آماده بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: برای احداث هر یک از این زمین‌ها، ۷۰ میلیون تومان از اعتبارات خزانه و ۴۰ میلیون تومان از اعتبارات شهرستانی هزینه شده است.

شریعتی از اختصاص هشت میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به یزد برای پروژه مسقف دو و میدانی ورزشگاه بزرگ یزد خبر داد و گفت: این پروژه می‌تواند در درخشش بیش از پیش ورزش استان یزد در کشور و منطقه تاثیر ویژه‌ای داشته باشد.

وی میزبانی مسابقات یوروآسیای فوتبال ساحلی را برای ورزش یزد بسیار ارزشمند دانست و گفت: همه در حال آماده شدن برای این مسابقات بزرگ هستیم.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..