خبرهای کوتاه از استان یزد

no-thumbs

معاون سواد آموزی سازمان آموزش و پرورش استان یزد گفت: سواد آموزی به توانخواهان ذهنی در مراکز حرفه آموزی بهزیستی جزو اولویت های اصلی این معاونت است.

به گزارش یزدی نیوزمرات امین الرعایا در نشست بررسی وضعیت سواد آموزی توانخواهان بهزیستی مهریز افزود: تشکیل کلاس های سواد آموزی در کنار حرفه آموزی توانخواهان از برنامه ریزی های خوب این سازمان حمایتی است.
وی ادامه داد: برای استفاده بهتر و حداکثری از ساعات حضور توانخواهان ذهنی بهزیستی در مراکز حرفه آموزی یکی از سرفصل های حرفه آموزی در مراکز توانبخشی است.
همچنین رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز ضمن ارائه گزارشی از خدمات مراکز حرفه آموزی توانخواهان به تعامل خوب بهزیستی با آموزش و پرورش و فنی حرفه ای اشاره کرد.
علیرضا علیزاده گفت: استفاده حداکثری از توانمندی های توانخواهان نقطه مثبت تعامل و همکاری اداره های شهرستان برای جذب و ارائه آموزش های سوادآموزی است.
وی ادامه داد: در شهرستان مهریز علاوه بر دستورالعمل های سازمان بهزیستی حداکثر توانایی های معلولان و توانخواهان برای زیر پوشش قرار گرفتن فراهم است.
مدیر آموزش و پرورش مهریز گفت: به همین منظور نیز از ابتدای سال جاری کلاسهای سواد آموزی جهت توانخواهان IQبالای ۵۰ با هم فکری و تفاهم با آموزش و پرورش شهرستان انجام گرفته است.
کارآموز گفت: تاکنون ۱۲ نفر از توانخواهان زیر پوشش بهزیستی مهریز آموزش های لازم سواد آموزی را فرا گرفته اند و نتایج خوبی به همراه داشته است.
شهرستان مهریز ۹ هزار دانش آموز و ۱۰۰ مدرسه دارد و افزون بریک هزار معلول در بخش های مختلف زیرپوشش بهزیستی هستند.

***
* تجلیل از خبرنگار فعال ایرنا در حوزه منابع طبیعی ابرکوه
همزمان با هفته منابع طبیعی و روز رسانه و فرهنگسازی از ابوالفضل کارگر خبرنگار ایرنا در شهرستان ابرکوه به علت انتشار فرآورده های خبری متعدد با موضوع منابع طبیعی و آبخیزداری طی مراسمی تجلیل شد.
 سید احمد هدایت رییس منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه در لوح تقدیر اهدایی به ابوالفضل کارگر آورده است : باتوجه به مسئولیت خطیر جنابعالی بر خود لازم می دانم از تلاشهای مجدانه تان درحوزه خبری و معرفی هرچه بیشتر منابع طبیعی شهرمان صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه در این آئین طی سخنانی بابیان اهمیت و نقش رسانه ها در حفظ منابع طبیعی گفت: رسانه ها برای صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست نقش تاثیر گذاری دارند.
وی ادامه داد: رسانه ها به عنوان مهمترین ابزار فرهنگ ساز، نسبت به تشریح، تبلیغ، احیا و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در جامعه تلاش مضاعف داشته باشند.
هدایت تصریح کرد: باید با همکاری دیگر دستگاهها و آموزش جوامع محلی و مشارکت های مردم از گسترش بیابان جلوگیری کنیم .
۴۸۰ هزار هکتار مساحت عرصه های منابع طبیعی ، شامل اراضی بیابانی، کویری و مرتعی ابرکوه است که با توجه به شرایط اقلیمی خاص شهرستان ابرکوه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی بیابانی و ۱۸۰ هزار هکتار مرتع است .
شهرستان ابرکوه با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی یزد واقع است.

****
فرماندار اشکذر با تاکید بر اینکه شهرستان اشکذر پیشانی استان یزد است،از پلیس راهور استان برقراری نظم لازم درمسائل جاده ای کل شهرستان به ویژه جاده سنتو را خواستار شد.
 محمد علی شاه حسینی  در هشتمین نشست شورای ترافیک این شهرستان ضمن اشاره به اینکه شورای ترافیک جزئی از مراجع مهم تصمیم گیری هر شهرستانی می باشدافزود: خوشبختانه تعامل و همکاری بسیار خوبی بین اعضای این شورا در شهرستان برقرار است که این همکاری و تعامل شورا را در اجرایی نمودن مصوبه های خود یاری می دهد.
وی ضمن تاکید بر اینکه شهرستان اشکذر ورودی استان است خاطر نشان کرد: پلیس راه و راهور باید با برنامه ریزی مناسب و نیز با در نظر گرفتن مسائل انتظامی و ترافیکی و انجام تعمیرات لازم سفری ایمن را برای مسافران نوروزی فراهم نماید.
فرماندار اشکذر با تاکید بر اینکه باید اقدام های پیشگیرانه از سوی پلیس راه و راهور ازهم اکنون با روش های مختلف ازجمله ابزار رسانه صورت گیرد گفت: به لحاظ قانونی و شرعی به عنوان مسوولان شهرستان باید تمام تلاش خود را نماییم تا مردم سفری به خطر پیش رو داشته باشند.
مرکز شهرستان اشکذر در ۲۰ کیلومتری استان یزد قرار دارد.

***
فرماندار مهریز با اشاره به موقعیت و تعداد بیمه شدگان این شهرستان بر ساخت درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در منطقه تاکید کرد.
 سید محمد رستگاری در نشستی که با حضور معاون درمان تامین اجتماعی استان در مهریز برگزار شد افزود: هم اکنون ۳۹ هزار بیمه شده اصلی و تبعی زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.
وی ادامه داد: درمانگاه کنونی در کنار اداره تامین اجتماعی در بلوار امام خمینی (ره) این شهرستان به هیچ وجه جوابگوی مردم و بیمه شدگان نیست.
فرماندار مهریز خاطر نشان کرد: مطالبه مهم و همیشگی مردم و بیمه شدگان این شهرستان از مسئولان گسترش ساخت درمانگاه مجهز تخصصی بوده است.
رستگاری افزود: برای ساخت این درمانگاه که مورد نیاز مردم و همچنین بخاطر موقعیت مهریز برای استفاده مسافران خوب است به حمایت و همراهی مسئولان نیاز است.
معاون درمان تامین اجتماعی استان یزد هم گفت: برای ساخت درمانگاه تخصصی مهریز تفاهمنامه ای بین این اداره و مسکن و شهرسازی امضا شده است.
محمد حسین توحیدی فر افزود: ساخت درمانگاه تخصصی مورد نیاز مردم و بیمه شدگان است که امیدواریم هرچه زودتر در این شهرستان جامه عمل بپوشاند.
در ادامه رئیس تامین اجتماعی مهریز گفت: برای ساخت درمانگاه تخصصی در این شهرستان در کناراداره کنونی در بلوار امام خمینی (ره) زمینی به وسعت چهار هزار متر مربع پیش بینی شده است.
محمود صادقی افزود: هزینه ساخت درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی مهریز از محل اعتبارات دولتی تامین خواهد شد که امیدواریم با انجام آن ، نیاز مردم و بیمه شدگان برطرف شود.
شهرستان مهریز با ۵۰ هزار نفر جمعیت هم اکنون دارای یک ساختمان کوچک درمانگاه تامین اجتماعی در بلوار امام خمینی (ره) است که بخاطر تعداد مراجعان جوابگوی آنها نیست.
در سال های اخیر مردم و بیمه شدگان بارها از مسئولان خواستار ساخت درمانگاه تخصصی مستقل شدند.
۷۵۳۶/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**
****
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع استانداری یزد گفت:بهداشت و سلامت مردم مقوله مهمی است که نمی توان از آن گذشت بنابراین واحدهای نانوایی متخلف نباید ملاحظه شوند و دستگاههای اجرایی باید طبق قوانین از تخلف های این حوزه حساس جلوگیری کنند.
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری یزد، سید علی معزالدینی در شورای آرد و نان یزد افزود: کیفیت و بهداشت نان برای استان حائز اهمیت است زیرا مردم یزد در هر سه وعدۀ غذایی از نان استفاده می کنند و سلامت آنها در گروی نان مورد استفاده است.
وی ادامه داد: برخی عوامل موجب شده کیفیت و بهداشت نان تحت تأثیر قرار بگیرد که لازم است شورای آرد و نان استان نظارت خود در این حوزه را قوی تر و جدی تر کند.
این مسئول از دستگاه های مربوطه خواست به سرعت نظارت جدی در حوزۀ آرد و نان را در دستور کار قرار دهند .
وی افزود: تعدادی واحد غیرمجاز نانوایی در شهر یزد شناسایی شده که فهرست این واحدها در اختیار دستگاه های ناظر قرار خواهد گرفت تا این واحدها ساماندهی شوند.
عزالدینی با بیان اینکه ذائقۀ مردم یزد مصرف نان تنوری را ترجیح می دهد گفت: میزان نمک مورد استفاده در اغلب نانوایی های تنوری غیر استاندارد است از این رو از مهر ماه ۹۵ مجوز صدور پروانۀ کسب برای راه اندازی نانوایی تنوری داده نشده و تلاش شورای آرد و نان استان ساماندهی این نوع نانوایی ها و گاها تغییر کاربری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع استانداری یزد افزود: ۶دستگاه اجرایی مرتبط با حوزۀ آرد و نان موظف هستند بر مشکلات بهداشت و کیفیت نانوایی های تنوری ، آزاد پز، تولیدکنندۀ نان سنگک و نیز نانوایی های دارای مجوز نان فانتزی که فروش شیرینی دارند نظارت کند.
عزالدینی افزود: میزان استفادۀ نمک در نانوایی های تنوری و همچنین میزان استفادۀ جوش شیرین در نانوایی های سنگک بالاتر از اندازۀ استاندارد است که سلامت جامعه را تهدید می کند و نیاز به ساماندهی و نظارت بیشتر دارد.
وی ادامه داد: برخی از نانوایی های دارای مجوز نان فانتزی که فروش شیرینی دارند از نظر مسائل بهداشتی مشکل زا شده اند و این واحدها همراه با واحدهای آزادپز که از نظر قیمت نان استاندارد نیستند نیاز به نظارت بیشتر دارند.
استان یزد یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد .

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..