کاشت نهال به یاد ۲۷۵ شهید ابرکوه

no-thumbs

مسوولان شهرستان ابرکوه به مناسبت هفته منابع طبیعی به یاد 275شهید گرانقدر این شهرستان دریکی ازکارخانجات کاشی وسرامیک نهال کاشتند.

به گزارش یزدی نیوزدراین آیین که رییس واعضای شورای اسلامی شهر ابرکوه و جمعی از مسئولان حضور داشتند فرماندار ابرکوه گفت: درختکاری از علایق و سنتی ملت ایران است که توجه خاص از زمان گذشته تاکنون به فرهنگ درختکاری داشتند.
سید نبی رسولی بابیان اینکه فرهنگ درخت کاری درمجاورت صنایع باید نهادینه شود اظهارکرد: پیشرفت صنعت به تکنولوژی بستگی دارد و درکنار آن منابع طبیعی و درختکاری می تواند فضای صنعتی را تغییر دهد.
وی با تاکید براینکه درختکاری در منطقه کویری ابرکوه یک ضرورت است افزود: توسعه منابع طبیعی برای زندگی سالم بسیار حایز اهمیت است.
فرماندارابرکوه بابیان اینکه دراسلام نیز برای اهمیت و ترویج فرهنگ درختکاری بسیار سفارش شده است افزود: از تلاش و همت اداره منابع طبیعی ابرکوه در توزیع نهال رایگان برای توسعه منابع طبیعی و همچنین استمرار فعالیت آبخیزداری تشکر می شود.
فرماندار ابرکوه به همراه جمعی از مسئولان و نونهالان پیش دبستانی صبح دانایی و بچه های آسمانی به یاد۲۷۵شهید گرانقدر شهرستان ابرکوه در مجاورت یکی ازکارخانجات کاشی و سرامیک دردست ساخت ابرکوه نهال های مختلفی غرس کردند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه هم گفت : به مناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی بیش از ۱۰هزار اصله نهال از بهمن ماه تاکنون بین مردم ، ادارات و نهادها بصورت رایگان توزیع شده است.
سیداحمد هدایت گفت: در راستای توسعه فضای سبز تا پایان هفته منابع طبیعی۲۰هزاراصله نهال از گونه های سازگار با محیط شامل سرو خمره ای ، سرو شیراز ، کاج تهران ، اقاقیا ، زبان گنجشگ ، زیتون و سنجد زینتی ، سنجد تلخ بین شهروندان توزیع خواهد شد.
وی اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد از مساحت شهرستان ابرکوه درقالب ۴۸۰هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی اختصاص دارد که با عنایت به شرایط اقلیمی خاص این شهرستان عمده عرصه های طبیعی را اراضی بیابانی و کویری به وسعت ۳۰۰ هزار هکتار تشکیل می دهد .
وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۸۰ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی ابرکوه مراتع می باشد که از عرصه های با ارزش منابع طبیعی محسوب می شود.
این مسئول تصریح کرد: برای توسعه فضای سبز تاکنون ۷۰هکتار پارک های جنگلی در بوستان های فراغه و اسفندآباد ایجاد شده است.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..