کنگره ملی بزرگداشت آیت الله فقیه خراسانی در یزد

no-thumbs

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: کنگره ملی مرحوم آیت الله غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی) شهریور سال آینده در این استان برگزار می شود.

به گزارش یزدی نیوزعلی غیاثی ندوشن در یک نشست خبری با تبیین شخصیت علمی و مذهبی آیت ‌الله شیخ غلامرضا یزدی افزود: فعالیت ‌های تبلیغی، ساده زیستی و ارتباط تنگاتنگ با اقشار مختلف مردم، حضور بدون ‌تشریفات در مناطق محروم استان و تلاش در راستای تبلیغ دین، معنویت و عرفان از مهمترین خصلت های این عالم بزرگوار بود.
وی ادامه داد: با همکاری مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، مصاحبه های شفاهی با شماری از شخصیت ‌ها و مردم که به صورت مستقیم با آیت الله فقیه خراسانی در ارتباط بودند انجام گرفته و قرار است به صورت یک مجموعه منتشر شود.
غیاثی ندوشن از مشارکت همه دستگاه‌ های فرهنگی و اجرایی استان برای برگزاری مطلوب کنگره آیت ‌الله فقیه خراسانی خبر داد و گفت: مقرر شده در این کنگره که بیشتر به صورت مردمی برگزار خواهد شد جنبه ‌های ساده‌زیستی این شخصیت در نظر گرفته هرچند سرمایه گذاری برای فعالیتهای علمی و تدوین کتاب اسراف نیست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با یادآوری گستردگی نکات پندآموز نقل شده از آیت الله فقیه خراسانی در بین خانواده های یزدی، از رسانه ‌ها خواست به جمع ‌آوری و مستند‌سازی خاطرات این عالم کمک کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و دبیر علمی و تخصصی کنگره آیت الله فقیه خراسانی هم در این نشست مهمترین هدف برگزاری کنگره را معرفی سیره علمی و عملی این عالم به جوانان و نسل امروز عنوان کرد.
سید محمدشریف حسینی کوهستانی همچنین بر اهمیت مقاله های ارایه شده به کنگره و نگاه صاحبنظران و اهل قلم در خصوص آیت الله فقیه خراسانی تاکید کرد.
وی افزود: این کنگره در سه محور اصلی شامل سیره علمی و عملی، اندیشه‌ های قرآنی و دینی و اندیشه های اجتماعی آیت الله فقیه خراسانی و ۱۵ موضوع زیرمجموعه محورهای اصلی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: مقرر شده کتابهای آیت الله شیخ غلام رضا یزدی همزمان با کنگره تجدید چاپ و خاطره ها و کرامات این عالم در قالب تالیفاتی متناسب با نسل جوان کنونی منتشر شود.
همچنین عضو شورای اسلامی شهر یزد و یکی از نوادگان آیت الله فقیه خراسانی در این نشست گفت: بسیاری از مردم یزد پس از گذشت ۶۰ سال از درگذشت این عالم بزرگوار، او را الگوی علمی و دینی خود می‌ دانند.
محمدمهدی فقیه خراسانی با بیان اینکه شخصیت علمی و مذهبی آیت الله فقیه خراسانی زبانزد بوده بر لزوم معرفی بیشتر بعد علمی این عالم تاکید کرد.
آیت الله فقیه خراسانی عالم و مرجع علمی و دینی در سال ۱۲۵۷ در مشهد متولد شد و در سن ۸۱ سالگی در یازدهم تیرماه ۱۳۳۸ در یزد چشم از جهان فروبست .

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..