تازه ترین اقدامات و کشفیات نیروی انتظامی استان یزد

no-thumbs

رئیس پلیس آگاهی استان یزد از توقیف یک دستگاه تریلی اسکانیا و کشف سه هزار و 550 قلم انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزحسین رضایی گفت: ماموران پلیس هنگام کنترل محورهای ورودی استان به یک دستگاه تریلی اسکانیا مشکوک شده و خودرو را برای بازرسی متوقف و به پارکینگ منتقل کردند.
وی افزود: در بازرسی از این تریلی ، انواع کالای قاچاق فاقد مجوز گمرکی شامل پوشاک، کفش و لوازم بهداشتی خارجی کشف شد.
رئیس پلیس آگاهی استان یزد با بیان اینکه ماموران در این خصوص یک متهم را دستگیر و به دادسرا معرفی کردند، افزود: محموله قاچاق به گمرک استان یزد تحویل داده شد.
***
فرمانده انتظامی شهرستان خاتم از کشف هفت کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک از یک دستگاه خودرو پراید در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ علیرضا صالحی گفت: ماموران انتظامی شهرستان خاتم در هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو پراید سواری مشکوک شدند.
وی ادامه داد: پس از متوقف کردن خودرو ضمن بازرسی از آن متوجه جاسازی مواد به طرز ماهرانه ای در داخل باک خودرو شدند.
صالحی گفت: ماموران پلیس این میزان تریاک را از خودرو کشف و ۲ متهم را نیز دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان خاتم افزود: متهمان جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.
***
فرمانده انتظامی شهرستان یزد از دستگیری سارق حرفه ای با ۹۸ فقره سرقت و کشف ۱۰ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه وی خبر داد.
سرهنگ منوچهرنصیری گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل نیمه ساز در سطح شهر یزد موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۴ابوذر قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس با تلاش شبانه روزی و افزایش گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی فردی که قصد سرقت یک دستگاه خودرو را داشت دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.
نصیری ادامه داد: متهم در بازجویی های فنی و پلیسی به این تعداد سرقت از منازل نیمه ساز، اماکن خصوصی، کارگاه ها و انبارهای سطح شهر و همچنین سرقت خودرو اعتراف کرد.
وی با بیان اینکه سارق این اموال سرقتی را در سه انبار بزرگ در سطح شهر نگهداری می کرد افزود: با هماهنگی قضائی مقادیر بسیار زیادی انواع اموال
مسروقه کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان یزد با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این اموال به صاحبان آنها تحویل داده شد افزود: شهروندان با رعایت نکات ایمنی و مجهز کردن کارگاه های خود به دوربین مداربسته و سیستم اعلام خطر اموال خود را از دستبرد سارقان حفظ کنند.
نصیری در خاتمه تصریح کرد: متهم تحویل مراجع قانونی شد و تلاش پلیس برای شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد.
***
فرمانده انتظامی شهرستان بافق از دستگیری ۲ قاچاقچی و کشف ۱۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک توسط مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر این شهرستان خبر داد.
سرهنگ فرهاد بیگلری گفت: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان بافق در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی اقدام به بازرسی از یک خودرو در شهر کردند.
بیگلری تصریح کرد: ماموران پلیس در بازرسی انجام شده این مقدار تریاک را که به طرز ماهرانه ای درون خودرو جاسازی شده بود کشف و ۲ قاچاقچی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی بافق با اشاره به اینکه با تشکیل پرونده متهمان مراجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: اعتیاد به موادمخدر انسان را به حقارت می کشاند.
***
ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان یزد سارقان حرفه ای معابر و اماکن عمومی شهر یزد را با ۹ فقره سرقت دستگیر کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان یزد اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از معابر و اماکن در سطح شهر یزد
کارآگاهان پلیس اقدامات خود را در این زمینه آغاز کردند.
سرهنگ حسین رضایی گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پس از تجزیه و تحلیل و نحوه سرقت ها موفق به شناسایی یک سارق شدند و در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند.
رضایی افزود: متهم در ابتدا منکر هر گونه جرمی شد ولی با تلاش و درایت مامورن و دلایل و شواهد معتبر لب به اعتراف گشود و به ۹ فقره سرقت در معابر و اماکن عمومی در سطح شهر یزد اعتراف کرد.
رئیس پلیس آگاهی استان یزد در خاتمه افزود: تمامی شاکیان شناسایی از آنها تحقیق به عمل آمد و پرونده به دادسرا ارسال شد.
***
ماموران پلیس راهور یزد یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ را با ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال خلافی معوقه توقیف و روانه پارکینگ کردند.
سرهنگ منصورجمشیدی رئیس پلیس راهور استان یزد گفت ماموران پلیس راهور یزد یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ را در بلوار شهید دشتی شهر یزد به علت تخلف رانندگی متوقف کردند.
وی ادامه داد: پس اخذ استعلام که از وضعیت خلافی این خودرو به عمل آمد مشخص شد که خودرو دارای این میزان جریمه معوقه است که به همین منظور خودرو به پارکینگ منتقل شد.
رئیس پلیس راهور شهرستان یزد افزود: اکثر جریمه های این خودرو توسط دوربین های کنترل سرعت در سطح شهر یزد بوده و بیشتر مربوط به سرعت غیرمجاز است.
***
فرمانده انتظامی شهرستان بهاباد از ادامه طرح پاکسازی مناطق آلوده و جمع آوری ۱۰ معتاد پرخطر و تابلو خبر داد و گفت: این افراد جهت درمان به مرکز بازپروری معرفی شدند .
سرهنگ رحیم زاده گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و درخواست های مردمی، پلیس مبارزه با موادمخدر طرح شناسایی معتادان و توزیع کنندگان موادمخدر را در شهرستان بهاباد اجرا کردند.
رحیم زاده با اشاره به تداوم اجرای این طرح گفت: در راستای اجرای این طرح این تعداد معتاد تابلو و پرخطر جمع آوری و جهت درمان به مرکز بازپروری معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهاباد تصریح کرد: به منظور سالم سازی و پاکسازی مناطق آلوده و جلب رضایت عمومی مردم این طرح و طرح های مشابه همچنان تداوم دارد .
رحیم زاده با بیان اینکه اعتیاد دشمن انسان و انسانیت است گفت: اعتیاد سلاحی است که جوانی، نشاط، خلاقیت اراده انسان و حتی هویت او را نشانه می رود.
***
فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه از کشف ۱۸۵ رأس دام قاچاق از ۲دستگاه کامیون بنز در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ احمدکمالی گفت: روز گذشته مأموران پلیس شهرستان ابرکوه هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۲ دستگاه کامیون بنز مشکوک شده و خودروها را جهت بازرسی متوقف کردند.
وی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودروها این تعداد دام کشف شد افزود: در بررسی های اولیه که راننده خودروها هیچگونه مجوزی جهت جابجایی و انتقال محموله ارائه ندادند با حضور کارشناس دامپزشکی شهرستان مشخص شد این محموله دام قاچاق است.
کمالی اظهار داشت: در این رابطه ۲ دستگاه خودرو توقیف و متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و دام های قاچاق نیز به قرنطینه دامپزشکی استان تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه در پایان از شهروندان خواست تا هرگونه موارد مشکوک و قاچاق را با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
محورهای مواصلاتی استان یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت این استان در کانون کریدور شمال – جنوب کشور موجب شده تا راه های این استان مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..